با متخلفان برخورد می‌شود؟/ ۱۰درصد از ظرفیت هواپیماها باید خالی باشد

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛ براساس دستورالعمل‌های بهداشتی در پروازهای داخلی و بین‌المللی از حضور افراد مشکوک به ویروس کرونا به داخل هواپیما جلوگیری می‌شود. همچنین تب‌سنجی مسافر، ضدعفونی سطوح دارای استعداد جذب ویروس و همچنین نحوه بکارگیری منابع انسانی و چگونگی حضور آنها در دفاتر، طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود.

بررسی میدانی خبرنگار اقتصادآنلاین از اجرایی شدن مقررات و ضوابط تدوین شده توسط شرکت‌های هواپیمایی نشان از این دارد که شرکت‌های هواپیمایی از اجرای دقیق این ضوابط سرباز زده اند و با مسافرگیری در زمان نزدیک به پرواز با صد درصد ظرفیت پرواز می‌کنند. 

یکی از شرکت‌های هواپیمایی به اقتصادآنلاین گفت: مسافرگیری با رعایت اصول بهداشتی انجام می‌شود. ماسک و دستکش بین مسافران توزیع می‌شود و قبل از ورود مسافران به داخل هواپیما تب‌سنجی انجام می‌شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پای پرواز امکان خرید بلیت وجود دارد گفت: خرید پای پرواز بلیت برای مسافران امکان پذیر است. در مسیرهای پرتردد حتی با پر شدن ظرفیت 90 درصدی اعلام شده همچنان مسافرگیری می‌شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا تدبیری برای شرکت‌های هواپیمایی خاطی از پروتکل‌های اعلام شده درنظر گرفته شده است، گفت: از جمله ضوابط اعمال شده در پروتکل مربوط به پرواز در ستاد مقابله با کرونا این است که 10 درصد از ظرفیت هواپیماها باید خالی باشد تا اگر بیماری مشکوک به کرونا در هواپیما شناسایی شد به عقب هواپیما منتقل شود تا بعد از پایان پرواز به آن رسیدگی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تکلیف برخی از شرکت‌های هواپیمایی که پای پرواز 10 درصد باقی مانده ظرفیت هواپیما را مسافرگیری می‌کنند چیست، گفت: این تخلف است و در صورتی که شرکت هواپیمایی از این قوانین تخطی کند، طبق ضوابط با آن برخورد می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان