شناسه : ۲۰۶۳۴۳۲ - شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰
وعده بازگشت نیسان بهروزهای طلایی
به گزارش
اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، یوشیدا که از ماه دسامبر سکاندار کشتی توفانزده نیسان بوده است عنوان کرد که هدف او نیل به
نقدینگی مثبت در جریان نیمه دوم سال مالی آتی یعنی از اکتبر 2021 تا مارس 2022 است.
وی تاکید کرد که نیسان حداقل برای شش ماه پرداخت به مدیران ارشد خود را متوقف میکند تا بتواند بار دیگر کسبوکار خود را بهبود دهد. این شرکت در تلاش است تا بتواند با کاهش 8/ 2 میلیارد دلاری در هزینههای سالانه خود و نیز معرفی مدلهای جدید، بتواند فروش جهانی محصولاتش را افزایش دهد؛ آن هم پس از اینکه در گزارش مالی نیسان، مشخص شد که این خودروساز در سال مالی اخیر، 371 میلیارد ین را از دست داده است که نخستین کسر درآمدها طی 10 سال اخیر و بزرگترین آن در طول دو دهه گذشته محسوب میشود. البته شیوع ویروس کرونا نیز بر درد و رنجهای نیسان افزوده است که به دنبال یک سال بحرانی پس از بازداشت کارلوس گوسن، رئیس پیشین این شرکت به اتهام فساد مالی، گریبانگیر صنعت خودروی جهان شد. با اینحال یوشیدا میگوید که نیسان نقدینگی لازم را برای جان به در بردن از بحران کرونا که موجب تعطیلی چندماهه صنعت خودرو شد ، در اختیار دارد. یوشیدا گفت: «من نیسان را بار دیگر در مسیر رشد قرار خواهم داد.» وی افزود که آماده است تا در صورت شکست در این مسیر، از سمت خود کنار برود و البته تمامی تلاشش را میکنند تا هرچه سریعتر سهامداران به نیسان بازگردند. سود سهام برای رنو، شریک 20 ساله نیسان و مالک 43 درصد از سهام این خودروساز ژاپنی مهم است تا بتواند نقدینگی لازم را برای پرداختهای خود در اختیار داشته باشد. رنو نیز هماکنون در حال کاهش هزینهها و سود سهام خود است تا بتواند از پس بحرانهای ایجادشده در صنعت خودرو برآید. یوشیدا همچنین بر اهمیت بازار ژاپن نیز تاکید کرد و افزود: «ما قرار است دو خودروی برقی جدید را تا سال 2023 تولید کنیم تا بتوانیم حضور نیسان در بازار داخلی را نیز تقویت کنیم.» نیسان بهعنوان بخشی از عملیات کاهش هزینههای خود، صدها نفر از کارکنان خود را در کارخانه ساندرلند انگلیس تعدیل میکند همچنین در حال تعطیل کردن کارخانه خود در بارسلونا است. بهعلاوه نیسان در حال کاهش 400 نفر از کارکنانش در برزیل و 200 نفر در مکزیک است.