چراغ کتابخانه‌های انگلستان با تمهیدات خاص روشن می‌شود

روند بازگشایی کتابخانه‌ها در سراسر انگلستان از امروز (چهار جولای) آغاز شده اما شرایط فعالیت این اماکن در مقایسه با دوران پیش از قرنطینه با تفاوت‌هایی همراه خواهد بود.

چراغ کتابخانه‌های انگلستان با تمهیدات خاص روشن می‌شود

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، 34 کتابخانه در انگلستان از چهارم یا ششم جولای بازگشایی خواهند شد. اتاق‌های مطالعه «کتابخانه بریتانیا» در لندن و «وست‌یورکشایر» نیز از بیست و دوم جولای بازگشایی خواهد شد.

اما شرایط حضور و استفاده از خدمات کتابخانه‌ها همچون سابق نیست. بر اساس سیاست‌های جدید کتابخانه‌های انگلستان، تمامی کتاب‌هایی که بازگردانده می‌شوند به مدت 72 ساعت قرنطینه خواهند شد، گشت و گذار در محیط کتابخانه با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود و از کلاس‌های آموزشی کودکان نیز خبری نخواهد بود.

با این حال تغییرات در فعالیت‌های کتابخانه‌ها یکسان نیست، برای مثال برخی از کتابخانه‌ها ارسال کتاب به خانه و برخی دیگر کاهش ساعات فعالیت را پیشنهاد داده‌اند.

بر اساس آخرین گزارشات، کتابخانه‌های اسکاتلند از پانزدهم جولای و کتابخانه‌های ایرلند شمالی از بیستم جولای بازگشایی خواهند شد.

اما فعالیت کتابخانه‌ها در ولز همچنان به صورت اینترنتی ادامه دارد و هنوز هیچ تاریخ مشخصی برای بازگشایی اعلام نشده است.

با بازگشایی کتابفروشی‌های بریتانیا، کتاب‌فروشی‌ها نیز اقدام‌های پیشگیرانه‌ای، از استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده گرفته تا قرنطینه کردن 72 ساعته کتاب‌هایی را که توسط مشتری‌ها جابه‌جا شده‌ در دستور کار قرار داده‌اند.

در یکی از شعبه‌های کتاب‌فروشی «واتر استونز»، در نحوه چیدمان کتاب‌ها در قفسه‌ها تغییراتی ایجاد شده است به نحوی که کتاب‌ها پشت و رو قرار داده شده‌اند تا به این‌ ترتیب مشتری‌ها، بتوانند بدون در دست گرفتن‌ آن‌ها خلاصه کتاب را بخوانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان