پیشنهاد هاشمی برای طراحی نشان طلا، نقره و برنز ایمنی ساختمانها

رئیس شورای شهر پیشنهاد داد که سه نشان طلا و نقره و برنز برای ساختمان ها از نظر ایمنی طراحی شود.

پیشنهاد هاشمی برای طراحی نشان طلا، نقره و برنز ایمنی ساختمانها

به گزارش ایسنا محسن هاشمی ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در هفته گذشته حادثه ناگواری رخ داد که دراثر آن 19 نفر ازهمشهریان ما جان خود را از دست دادند.

وی با بیان این که لازم بود طی این حادثه شورای شهر جلسه ای را به بررسی ابعاد آن اختصاص دهد گفت: از همین رو از مسئولان وزارت بهداشت ، وزارت کار، شهرداری و مالکین دعوت کردیم که در این جلسه حضور یابند که مالکین نیامدند چراکه برخی از آنها دربازداشت هستند و دکتر زالی نیز اعلام کردکه سه شنبه می تواند در جلسه حاضر شود.

وی با بیان این که در ابتداکمیته شورای شهر گزارشی از وضعیت این حادثه ارائه کرد گفت: اعضا سوالاتی داشتند که اجازه دادیم همه آنها مطرح شود تا ابعاد حادثه به صورت همه جانبه بررسی شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه گزارش جامعی از سوی کارگروه شورای شهر تهیه می شود، ادامه داد: همه ما باید قصور خود را دراین حادثه قبول کنیم و بهتر است از همین جا ا ز مردم عذرخواهی کنیم و لازم است اقداماتی انجام دهیم تا مجددا حادثه این چنینی در پایتخت رخ ندهد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر این که 33 هزار ساختمان ناایمنی درتهران شناسایی شده که تنها 220 مورد ایمن سازی شده‌اند گفت: شهرداری به اندازه کافی اختیارات و قدرت ندارد و لازم است حداقل برای شهرداریهای کلان شهرها در دولت و مجلس رایزنی کنیم تا اختیارات آنها برای برخورد با ساختمانهای ناایمن افزایش یابد.

وی افزود: لازم است که طرحی در شورای شهر مطرح شود تا بر اساس آن ساختمان ها شناسنامه ایمنی دریافت کنند و به ساختمانهای دارای ایمنی کامل رتبه طلا، به ساختمانهای دارای 70 درصد ایمنی نشان نقره و به ساختمانهای دارای کمتر ایمنی نشان برنز دهیم و این ساختمانها نیز به اطلاع مردم برسد.

وی در مورد ارائه گزارش کارگروه ویژه شورا  در حادثه کلینیک سینا گفت: ابعاد حادثه زیاد است و کارگروه باید جلسات زیادی بگذارد و زمانی که گزارش آماده شد آن را به سمع و نظر مردم می رسانیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان