انعقاد بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد طی ۱۴ رویداد معرفی فناوری

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶۵۹ نیاز فناورانه صنعت با برگزاری ۱۴ رویداد فناورانه معرفی شد، گفت: برگزاری این رویدادها منجر به انعقاد بیش از ۴۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه شده است.

انعقاد بیش از 4700 میلیارد تومان قرارداد طی 14 رویداد معرفی فناوری

به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر امروز در رویداد سه روزه مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنعت برق با اشاره به سابقه راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1389 برای تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با ابزارهای مختلف تشکیل شده است.

وی آغاز فعالیت‌های صندوق نوآوری را از سال 92 دانست و اظهار کرد: این صندوق یک نهاد عمومی غیر دولتی است که زیر نظر هیات امنا اداره می‌شود و از پاییز سال 97 هیات عامل سوم صندوق کار خود را شروع کرده است.

ملکی‌فر با بیان اینکه این صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی، نوپا، دانش‌بنیان نوع یک و دو، در چهار دسته خدماتی از قبیل تسهیلات به صورت وام‌های با نرخ ترجیحی، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری، توانمندسازی  ارائه می‌دهد، ادامه داد: ابزارهای مختلف صندوق برای تعامل مالی قراردادهای همکاری فناورانه لیزینگ و انواع تسهیلات، ضمانت‌نامه و بلاعوض دیده شده است و در بخش تقاضا نیز شرکت‌های صنعتی می‌توانند تا 80 درصد خدمات دانش‌بنیان را در قالب لیزینگ با نرخ 3 درصد و برای سه سال دریافت کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات در گردش و تسهیلات تولید را از دیگر تسهیلات این شرکت دانست که کمک می‌کند شرکت‌ها ظرفیت تولید خود را با نیاز مشتری ارتقا دهند، یادآور شد: در راستای معرفی خدمات این صندوق، تاکنون رویدادهای معرفی نیازهای فناورانه صنایع را برگزار کردیم و در سال گذشته 1659 نیاز فناورانه صنعت با برگزاری 14 رویداد در حوزه‌های فضایی، کاشی و سرامیک، فولاد، رباتیک و هوش مصنوعی و غیره برگزار شد.

ملکی‌فر ادامه داد: در این رویدادها بیش از 1150 شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند که به انعقاد بیش از 4700 میلیارد تومان قرارداد و تفاهم‌نامه منجر شده است.

وی گفت: به هم‌رسانی واحدهای صنعتی با شرکت‌های دانش‌بنیان  یک تیر و چند نشان است که شامل تامین نیازهای فناورانه صنایع بزرگ در شرایط تحریم، تزریق فناوری پیشرفته به صنایع متعارف و تقویت رقابت‌پذیری آنها، تقویت روحیه خودباوری، توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و خلق درآمدهای پایدار، کاهش خروج ارز و ایجاد اشتغال پایدار برای دانش‌آموختگان جوان دانشگاه‌ها می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان