اعمال محدودیت هند برای واردات تجهیزات نیروگاهی از چین

وزارت نیروی هند در پی افزایش تنشهای سیاسی میان دهلی نو و پکن اعلام کرد: شرکت‌های هندی برای واردات تجهیزات و قطعات نیروگاهی از چین باید مجوز دولت را دریافت کنند.

اعمال محدودیت هند برای واردات تجهیزات نیروگاهی از چین

به گزارش ایسنا، هند برای تولید و انتقال نیرو به منظور تامین برق ارزان مدتها به تجهیزات چینی وابسته بوده است. اگر چه مقررات جدید به نفع شرکت‌های هندی است اما ممکن است در بلندمدت برق را در این کشور گرانتر کند.

وزارت نیروی هند اعلام کرده که این کشور همه واردات مربوط به تجهیزات نیروگاهی را مورد بازرسی قرار خواهد داد تا مطمئن شود هیچ تهدید سایبری به همراه ندارند و به دنبال حمایت از امنیت، یکپارچگی و قابلیت اطمینان واردات سیستم تولید نیرو و شبکه است که از نظر استراتژیکی، واردات مهم و حساسی به شمار می‌روند.

وزیر نیروی هند در یک کنفرانس مجازی با وزیران نیروی ایالتهای این کشور گفت ما نمی‌توانیم اجازه دهیم از کشوری واردات داشته باشیم که نیروهایش از مرزهای ما عبور کرده و سربازان ما را کشته‌اند در حالی که ما در کشور آنها شغل ایجاد کردیم.

هند اعلام کرده که 20 سرباز این کشور در درگیری مرز ماه گذشته با نیروهای چینی کشته شده‌اند.

اقدام اخیر وزارت نیروی هند به نفع شرکت‌های هندی است که مدتها علیه واردات تجهیزات چینی برای بخش نیرو لابی کرده و با اشاره به نگرانی‌های امنیتی، اعلام کرده‌اند که هندی‌ها دسترسی متقابلی به بازارهای چین ندارند.

وزیر نیروی هند اعلام کرده که واردات هند از صنعت نیروی چین در سال مالی 2019-2018 به 210 میلیارد روپیه معادل 2.81 میلیارد دلار بالغ شد. وی از صنعت نیروی هند خواست بررسی کنند کدام محصولات وارداتی توسط تولیدکنندگان داخلی عرضه می شوند.

بر اساس گزارش رویترز، محدودیت واردات تجهیزات نیرو از چین ممکن است روی برنامه های هند برای مقابله با آلودگی هوا تاثیر بگذارد. همچنین هند واردکننده بزرگ تجهیزات خورشیدی از چین است و قصد دارد روی این واردات تعرفه 20 تا 25 درصدی را وضع کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان