کتاب هایی که باید تا قبل از مرگ خواند

اگر بخواهیم کتاب هایی را معرفی کنیم که هر کسی در طول عمر خود باید آن ها را خوانده باشد پیشنهاد می کنم کتاب هایی که در این لیست آمده اند را بخوانید.

کتاب هایی که باید تا قبل از مرگ خواند

اگر بخواهیم کتاب هایی را معرفی کنیم که هر کسی در طول عمر خود باید آن ها را خوانده باشد پیشنهاد می کنم کتاب هایی که در این لیست آمده اند را بخوانید.

2666 نوشته روبرتو بولانیو

این کتاب که توسط روبرتو بولانیو در سال 2003 در سال های آخر عمرش نوشته شده است نه تنها یک شاهکار بلکه یکی از بهترین و مهم ترین رمان های قرن بیست و یکم است. 2666 یک ابر رمان با شخصیت های عمیق و جذاب است که موجودی را در درون تان بیدار می کند که مدت هاست به خواب رفته. توضیح دادن این که چه اتفاقی در این اثر رخ داده دشوار است اما تمام جریان ها به سمت مرگ کشیده می شود.

بدنامی نوشته جان ماکسول کوتسی

برای توصیف این کتاب می توانم بگویم بدنامی همانند چاقوی تیز و برنده ای است که روی پوست تان قرار گرفته باشد. تنش و ناآرامی از ابتدای داستان شروع می شود و تا پایان آن نمی توانید حتی یک نفس عمیق بکشید. این کتاب در مواجهه با تعصبات کنکاش می کند تعصب نسل ها، جنسیت ها و نژادها و این که ما انسان ها چگونه می جنگیم و چگونه نجات پیدا می کنیم.

گیلیاد نوشته مریلین رابینسون

گیلیاد تالیف مریلین رابینسون در سال 1956 نامه پدری است به نام جان آمس به پسر 7 ساله اش. آمس تمام عمرش را در گیلیاد زندگی کرده است و رمان گیلیاد به تاریخچه این منطقه از طریق پدر و پدربزرگ آمس می پردازد. این داستان درباره پدران و پسران و تنازعات روحی و روانی آن ها و حضور خداوند در زندگی بشریت است.

مرد خوب کم پیدا می شود نوشته فلانری اوکانر

این کتاب نخستین داستان کوتاه فلانری اوکانر است که در سال 1955 تالیف شده است و در آن با مضامینی چون ترس، خودخواهی و ظاهر مواجه می شویم. داستان درباره مادربزرگی است که توسط سوم شخص روایت می شود و مضامین ترس و ظاهر او که شخصیت اصلی داستان است بازگو می شود.

سرگذشت ندیمه نوشته مارگارت آتوود

این رمان پادآرمان شهری کلاسیک آتوود خاطرات ندیمه ای است به نام افرد که در حکومتی که حقوق و آزادی زنان به چالش کشیده شده است زندگی می کند و به عنوان ندیمه در اختیار خانواده های تراز اول قرار می گیرد.

راهنمای کهکشان نوشته داگلاس آدامز

این کتاب یک داستان علمی تخیلی است که در آن کره زمین توسط وگون ها که یکی از نژادهای کهکشان هستند نابود می شود. اما آرتور و فورد شخصیت های اصلی داستان موفق می شوند خودشان را با رفتن به سفینه وگون ها نجات می دهند. حتی کسانی که علاقه ای به داستان های علمی تخیلی ندارند از خواندن این داستان جذاب لذت خواهند برد.

اگر شبی از شب های زمستان مسافری نوشته ایتالو کالوینو

برای کسانی که شیفته کتاب خواندن هستند داستان اگر شبی از شب های زمستان مسافری بهترین انتخاب است. داستان کالوینو یکی از منحصر به فردترین شاهکارهای تخیلی است که به صورت سوم شخص روایت می شود. این کتاب که مجموعی از 10 داستان نیمه تمام است پل ارتباط بین خواننده و نویسنده است که از طریق داستان های کوتاهی که به هم هیچ ارتباطی ندارند اما همه آن ها به خواننده مرتبط است انجام می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان