اولویت بندی دغدغه‌های مردم در کمیسیون شوراها

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها از بررسی گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص اولویت‌هایی که این کمیسیون باید دنبال کند در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی را به اعضای کمیسیون در خصوص اولویت‌هایی که باید کمیسیون دنبال کند ارائه کرد. در ادامه نیز برای عضویت در کمیسیون اصل 90 رای گیری انجام شد.

وی در ادامه اظهار کرد: مسائل داخلی کشور و دغدغه‌های مردم از جمله گرانی و مشکلات تورمی درخواستی است که باید کمیسیون شوراها آن را دنبال کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم تصریح کرد: در روز سه شنبه وزیر کشور قرار است به کمیسیون ‌آمده و برنامه‌های خود و استانداران را در حوزه استان‌ها برای حل مشکلات مردم اعلام کند. امروز فشار زیادی در حوزه معیشت بر دوش مردم است. باید تدابیر لازم و برنامه ریزی برای کم کردن فشار از دوش مردم صورت گیرد.

وی افزود: ان‌شاءالله در روز سه شنبه با حضور وزیر کشور اقداماتی که باید برای مشکلات گرانی و معیشتی صورت گیرد در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


مشروح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی‌های امروز جلسه امروز کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

مجید نصیریایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز در خصوص تعیین نماینده برای حضور در نهادها و مجامع فرهنگی همچون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بحث و بررسی انجام گرفت؛ سپس کمیسیون اولویت‌های زنان و خانواده، تنظیم و آرایش جدید دستگاه‌های فرهنگی، توجه به حوزه ورزش و جوانان، ساماندهی فضای مجازی و قانونمندی صدا و سیما را اولویت‌های خود دانست و در این باره به بحث و بررسی پرداخت.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز به موضوع بودجه نهادها و دستگاه‌های فرهنگی اشاره شد تا در جلسات بعد مورد پیگیری قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه برخی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی درخواست حضور در کمیسیون را دارند، مقرر شد از دستگاه‌های اجرایی مرتبط دعوت شود تا گزارش‌های لازم در حوزه کاری خود را ارائه کنند.

آئین‌نامه داخلی کمیسیون اجتماعی مجلس تدوین شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس و برنامه‌های این کمیسیون خبر داد.

علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم، گفت: در جلسه امروز آئین‌نامه داخلی کمیسیون اجتماعی را تصویب کردیم. همچنین اولویت‌های یکساله کمیسیون تدوین و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: البته تدوین برنامه یکساله کامل نشده و روز سه‌شنبه کامل می‌شود. دعوت از وزراء و مسئولان ذی ربط و اولویت حضور آنها موضوع دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان