نظارت از راه دور بر بیماران در شرایط شیوع کرونا

بیماری همه گیر کووید-۱۹ سبب شده تا دانشمندان فناوری‌های جدیدی را برای نظارت از راه دور بر بیماران توسعه دهند اکنون بخش پزشکی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی و دندانپزشکی توکیو(TMDU) در حال کار با شرکت ژاپنی"کیوسرا"(Kyocera) است تا بتواند توسط یک فناوری نه تنها از راه دور بر علائم حیاتی بیماران نظارت بلکه به بهبودی حال آنها نیز کمک کند.

نظارت از راه دور بر بیماران در شرایط شیوع کرونا

به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، یکی از نگرانی پزشکان این است که بسیاری از بیماران مبتلا به کووید-19 در برخی موارد دچار بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی و لخته خون می‌شوند که این موارد به طور معمول توسط متخصصان توانبخشی بعد از عمل در جلسات حضوری درمان می‌شوند. اما به دلیل ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی محققان این مطالعه با شرکت "کیوسرا" همکاری کرده‌اند تا یک دستگاه پوشیدنی را آزمایش و به متخصصان توانبخشی کمک کند تا از طریق اینترنت با بیماران خود در تماس باشند.

این دستگاه پوشیدنی تعدادی از علائم حیاتی از جمله ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون(SpO2) بیمار را اندازه‌گیری می‌کند و این موارد را در زمان حال به پزشک منتقل می‌کند. در ضمن، پزشک معالج می‌تواند با استفاده از هدفون‌های هدایت یا القای استخوانی و میکروفن که جزئی از دستگاه جدید است، مستقیماً با بیمار ارتباط برقرار کند. هدایت استخوانی یا القای استخوانی(Bone Conduction) فناوری است که بر پایه ارتعاشات از طریق استخوان جمجمه صدا را به گوش داخلی منتقل می‌سازد.

توسعه دهندگان امیدوارند که این فناوری جدید با توجه به شرایط موجود ضمن به حداقل رساندن استفاده از تجهیزات محافظ شخصی و محدود کردن خطر قرار گرفتن در معرض بیماران مبتلا به این بیماری، بتواند به بهترین وجه ممکن و در بهترین شرایط ممکن به ارائه درمان کمک کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان