معاون حمل و نقل شهرداری تهران پیشنهاد داد

تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل با قوه قضاییه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهاد داد که در جهت کاهش مشکلات حمل و نقلی در تهران کمیته‌ای مشترک بین معاونت اجتماعی قوه قضاییه و این معاونت شکل بگیرد.

تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل با قوه قضاییه

به گزارش ایسنا، مناف هاشمی عصر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه شهرداری‌ها موسسات عمومی غیردولتی هستند، گفت: ابرشهرهایی همچون تهران ویژگی‌های خاصی دارند که باید سازوکار و راهکارهای خاصی برای کاهش مشکلات آن‌ها و ناهنجاری‌های ناشی از زندگی شهری داشته باشیم.

وی با اشاره به هم زمانی هفته قوه قضاییه و روز شهرداری‌ها این نزدیکی را به فال نیک گرفت و به تاثیر محیط شهری در وقوع جرم اشاره و اظهار کرد: در دوره فوق لیسانس چندین مقاله در مورد تاثیر وقوع جرم با المان و طراحی شهری داشتم که نشان می‌داد این دو ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که مباحث عدم وقوع جرم به همه حوزه‌های شهری برمی‌گردد اما امروز این توفیق را داشتیم که تفاهمنامه فیمایین قوه قضاییه و مترو باشد، گفت: همه حوزه‌های شهرداری در کنار قوه قضاییه هستند و سعی می‌کنیم که در سطح شهردار تهران تفاهمنامه همکاری منعقد شود چراکه پیشگیری از وقوع جرم یک کار برد برد و مشترک است.

هاشمی با تاکید بر این که 50 درصد وظایف شهرداری‌ها به معاونت حمل و نقل برمی‌گردد،اظهارکرد: طبیعتا مسائل و  مشکلاتی که در حوزه تاکسی، مترو، پایانه‌ها و غیره وجود دارد می‌توانند از این روش پیگیری شود. به عنوان مثال در حال حاضر  حدود دو میلیون سفر توسط مترو پوشش داده می‌شود که با تکمیل شبکه مترو این مقدار سفر تا سه میلیون سفر دیگر اضافه می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: مترو امن ترین و  پاک ترین وسیله حمل و  نقلی است و سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم که مردم با آرامش تردد کنند اما اگر از همین فضا با دقت مراقبت نکنیم ممکن است تبدیل به فضایی برای وقوع جرم شود و حالا خوشحالیم که مترو در زمینه پیشگیری و آگاهی‌رسانی پیش قدم است و به‌طور قطع این نگاه را در سایر زیر مجموعه‌های خود دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 600 نفر جان خود را در حوادث ترافیکی تهران از دست دادند، گفت: در حوزه حوادث ترافیکی فقط در حوزه عابر و خودرو براساس آخرین آمار سال 98 ، 600 نفر جان باختند این در حالیست که مردم باید از حق و حقوق خود دفاع کنند یا ما در تهران با موتورسوارانی مواجهه هستیم که بی‌نظمی دارند و حوادث آنان نیز زیاد است در حالی که می‌توان به موتور سیکلت به عنوان یک وسیله پاک و ایمن نگاه کرد. ما در این زمینه برنامه مشترکی با پلیس راهور داریم و چقدر خوب است که قوه قضاییه با نگاه آموزش و پیشگیری به ما کمک کند.

هاشمی در پایان اظهارکرد: ما مشکلاتی در حوزه حمل و نقل از جمله وانت بارها، خودروهای تک سرنشین، بی انضباطی در طرح ترافیک و غیره داریم که حتی می‌توان کمیته مشترک بین معاونت حمل و  نقل و معاونت اجتماعی قوه قضاییه ایجاد کرد تا با کار مشترک این مشکلات را از پیش رو برداریم. آثار و برکات این کار به‌طور قطع باعث بهبود کیفیت زندگی در شهر می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان