مشکل اصلی در صنعت لوازم یدکی خودرو اکنون چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، متن گفتگو با دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن را درادامه می خوانید:

  چقدر این تولیدات زیر پله‌ای در بازار سهم دارد؟

متاسفانه هر روز دارد بیشتر می‌شود و رونق خاصی پیدا کرده مشکل اصلی این است که این کارگاه‌ها جنس بی‌کیفیت را در بسته‌بندی‌های رسمی ایساکو یا سایپایدک عرضه می‌کنند و مردم هم آنها را به اسم شرکتی یا کالای اصل می‌خرند؛ تنها راه فهمیدن این موضوع استفاده از سامانه اصالت کالا و ارسال کد کالا به سامانه‌های مخصوص این شرکت‌ها است. حتی دیده شده که قطعات داغی یا مستعمل را رنگ می‌کنند و به جای اصل به فروش می‌رسانند. متاسفانه اوج این پدیده در قطعات ایمنی و رنک A است که عملا بازی با جان شهروندان محسوب می‌شود و اگر زودتر با این پدیده برخورد نشود، شاهد افزایش چشمگیر تلفات جاده‌ای خواهیم بود.

  علت اینکه در سری جدید خودروهای تحویلی برخی آپشن‌ها حذف شده چیست؟

این نتیجه قیمت‌گذاری دستوری است معضلی که سال‌ها است ما در مورد آن هشدار می‌دهیم و خودروساز مجبور است برای تطابق با قیمت اعلام‌شده برخی آپشن‌ها را حذف کند؛ در نتیجه دردسرهای مصرف‌کننده بیشتر می‌شود و باید برای نصب آنها دوباره وقت و انرژی بگذارد تا شاید قطعه باکیفیت و با اصالت پیدا کند. از طرف دیگر تولید‌کنندگان این قطعات نیز ضربه می‌خورند و عملا مجبور می‌شوند که تولیدات را به دلال بفروشند و هر روز یک قیمت داشته باشند؛ در صورتی‌که خودروساز با قیمت مشخص و باکیفیت تعریف‌شده همین کالا را خریداری می‌کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان