در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جزئیات وام قرض الحسنه بانک رفاه کارگران برای مستمری بگیران/ پرداخت تسهیلات خرید کالا به فرزندان بازنشستگان

مدیرعامل بانک رفاه کارگران درباره جزئیات وام قرض الحسنه برای مستمری بگیران تأمین اجتماعی توضیحاتی داد.

جزئیات وام قرض الحسنه بانک رفاه کارگران برای مستمری بگیران/ پرداخت تسهیلات خرید کالا به فرزندان بازنشستگان

اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات افزایش تسهیلات قرض الحسنه بانک رفاه به مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی از مبلغ200 میلیارد تومان به 2 هزار و 230 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که این رقم نزدیک به 11 برابر است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به اینکه سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه از 2 میلیون تومان به 5 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: علاوه بر این خدمات دیگری برای مستمری بگیران در نظر گرفته شده است؛ صدور انواع بیمه نامه شخص ثالث، بدنه و سایر بیمه نامه‌ها با نرخ 4 درصد اجرایی شده است. طرح رفاه کالا تا مبلغ 50 میلیون تومان با نرخ 15 درصد به مدت 36 ماه به مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود. حذف ضامن در پرداخت وام قرض الحسنه اقدام دیگری بود که برای بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه طرح کرامت از دیگر طرح‌هایی است که بابت تعمیر واحد‌های مسکونی، هزینه درمان، هزینه ازدواج فرزندان مستمری بگیران و سایر هزینه‌ها تا 50 میلیون تومان پرداخت می‌شود، گفت: همچنین طرح پیوند در حال اجراست که به فرزندان مستمری بگیران و بازنشستگان با نرخ یک درصد تسهیلات پرداخت می‌شود و به ازای هر فرزند بازنشسته و مستمری بگیر، 20 میلیون تومان تسهیلات خرید کالا پرداخت می‌شود.

لله گانی اضافه کرد: افرادی که واجد شرایط اخذ تسهیلات قرض الحسنه هستند و در سامانه بانک مرکزی ثبت نام می‌کنند، با مراجعه به بانک رفاه از تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج با سود یک درصد می‌توانند استفاده کنند. بازپرداخت آن بر اساس شرایط تسهیلات قرض الحسنه بانک مرکزی است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران بیان کرد: پرداخت تسهیلات به معرفی شدگان وزارت کار در بهزیستی و کمیته امداد تا سقف اعتبار 300 میلیارد تومان در حال اجراست. همچنین به کسب و کار‌هایی که به دلیل شیوع کرونا متضرر شده‌اند تا سقف 300 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم که در حال انجام است و پرداخت تسهیلات حمایت از تولید برای واحد‌های تولیدی که مشکل دارند، 500 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در راستای جهش تولید، تسهیلات حمایتی از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط در بانک رفاه اجرایی شده و سقف اعتبار آن 500 میلیارد تومان است. همچنین پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی که امکان پرداخت حق بیمه کارگرانشان برایشان مقدور نیست تا سقف 300 میلیارد تومان وام با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌شود. تأمین مالی صنایع گردشگری و صنعت و معدن به میزان 3 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مشمول تبصره 18 قانون بودجه سال 99 در بانک رفاه عملیاتی و 300 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است. مشارکت بانک در طرح‌های مختلف اقتصادی مانند صنعت، معدن و کشاورزی طرح‌های مربوط به بهداشت و درمان، آبرسانی به روستا‌ها و زیرساخت‌ها با مشارکت بانک رفاه در حال پرداخت است.

لله گانی افزود: 300 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه‌ برای کمیته امداد و بهزیستی است که 50-50 به هر دو تعلق می‌گیرد، همچنین این مبلغ به دستگاه‌ها تخصیص داده می‌شود و سپس کمیته امداد و بهزیستی به مددجویان واریز می‌کنند.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران ادامه داد: پرداخت تسهیلات به کارگران نمونه‌ای که برای یک سال معرفی می‌شوند از دیگر تسهیلاتی است که به مشمولان پرداخت می‌شود، همچنین طرح جهش مهر سلامت اجرا شده تا پزشکان و پرستاران و کادر درمانی با مراجعه به شعب از این تسهیلات استفاده کنند. وام به تمامی کادر درمانی، پرستاران و پزشکانی که با بانک رفاه کار می‌کنند پرداخت می‌شود، حتی آن‌هایی که در بانک رفاه حسابی ندارند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و مبلغ این تسهیلات متناسب با شرایط شغلی آن‌هاست، همچنین مبلغ این تسهیلات برای پرستاران و پزشکان به تناسب نوع تخصص و نیازشان برای تهیه تجهیزات پزشکی متفاوت است.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات به بیماران صعب العلاج که در درمان بیماریشان دچار مشکلات مالی هستند تا سقف یک هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

لله گانی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که مشمول هر یک از این طرح‌ها هستند می‌توانند با مراجعه به سایت بانک رفاه از جزئیات هر یک از این طرح‌ها آگاهی پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان