موسسه Kantar که هر ساله شرکتها را با در نظر گرفتن ارزش بازار آنها و نظرسنجی از بیش از 3 میلیون نفر از سراسر دنیا ارزشگذاری میکند، آمازون را با ارزش برند 415.9 میلیارد دلار به عنوان ارزشمندترین برند دنیا معرفی کرد.
اپل با ارزش برند 352.2 میلیارد دلار و مایکروسافت با ارزش برند 326.5 میلیارد دلار، به ترتیب در جایگاه دوم و سوم ارزشمندترین برندهای دنیا قرار گرفتهاند. صعود مایکروسافت تا حدودی به دلیل افزایش استفاده از نرم افزار «مایکروسافت تیمز» در دوران کرونا اعلام شده است. گوگل با ارزش برند 323.6 میلیارد دلار و ویزا با ارزش برند 186.8 میلیارد دلار نیز به ترتیب در رتبههای چهارم و پنجم قرار گرفتهاند. موسسه Kantar هر ساله 100 برند ارزشمند جهان را در قالب لیست BrandZ معرفی میکند.
![آمازون ارزشمندترین برند دنیا معرفی شد](/Upload/Public/Content/Images/1399/04/17/1938510989j.jpeg)
علی بابا ششمین برند ارزشمند دنیا در لیست BrandZ بوده و برند آن با افزایش 16 درصدی نسبت به سال گذشته، 152.5 میلیارد دلار ارزشگذاری شده است. اپلیکیشن چینی تیک تاک که کاربران از آن برای اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه استفاده میکنند، با ارزش برند 16.9 میلیارد دلار بالاتر از برندهایی همچون KFC، اوبر و آدیداس قرار گرفته است.
«Elspeth Cheung»، از کارشناسان شرکت BrandZ در مورد موفقیت تیک تاک میگوید: «تیک تاک یکی از هیجان انگیزترین و خلاقانه ترین برندهایی است که تاکنون به لیست 100 برند برتر ما راه یافته و در دوران کرونا تحول آفرین بوده است.» البته این اپلیکیشن با فاصله زیاد پشت سر اینستاگرام با ارزش برند 41.5 میلیارد دلار قرار گرفته است.
مجموع ارزش 100 برند لیست BrandZ به 5 تریلیون دلار رسید که نسبت به سال گذشته 5.9 درصد افزایش داشته است. موسسه Kantar پس از بررسی بالغ بر 17 هزار برند از 51 کشور دنیا و نظرسنجی اینترنتی و حضوری از مشتریان در بازه یک ساله، لیست ارزشمندترین برندها را تهیه میکند.