چالش ارزی واحدهای تولیدی حاصل تعلل صادرکنندگان است

به گزارش اقتصاد آنلاین، عباس عبدالخانی اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور که کاهش سطح درآمدهای نفتی احساس می‌شود، عمده درآمدهای ارزی مملکت از صادرات غیرنفتی تامین می‌شود و ارز حاصل‌شده جهت خرید کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی کشور تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه همه صادرکنندگان، طبق ضوابط بانک مرکزی، ارز صادراتی خود را به سیستم بانکی باز می‌گرداندند،  شاهد تسهیل در فرآیند تقاضای ارز واردکنندگان بودیم و واحدهای تولیدی به راحتی می‌توانستند ارز خود را از سیستم بانک مرکزی تامین کنند.

عضو کارگروه تخصیص ارز خاطرنشان کرد: برخی از صادرکنندگان به تعهدات ارزی خود عمل نکردند و چالش ارزی که در حال حاضر واحدهای تولیدی با آن مواجهند، حاصل تعلل و قصور آن‌ دسته از بازرگانانی است که به تعهدات ارزی خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

عبدالخانی با بیان اینکه ارز صادراتی، یک نوع سرمایه ملی است و به همه مردم ایران تعلق دارد و ورود آن به چرخه اقتصاد، تولید و اشتغال یک خواسته ملی است، تاکید کرد: از آن دسته از بازرگانانی که تاکنون ارز خود را به سیستم بانکی بازنگرداند، تقاضا می‌شود هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

وی افزود: سازمان توسعه تجارت ایران یکبار دیگر از کلیه صادرکنندگانی که به تعهدات قانونی خود عمل کرده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان