قیمت‌ خودرو‌ (۱۳۹۹/۴/۱۷) /تب تُند افزایش نرخ معاملات!

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال و هوای امروز بازار خودرو توضیح داد: قیمت خودرو امروز متاثر از تغییر جهت بازار ارز اندکی کاهش یافته اما این روند با ثبات نیست چراکه عوامل دیگری غیر از قیمت دلار بر بهای خودرو تاثیرگذار بوده که هنوز اصلاح نشده است.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر التهاب بازار خودرو شیوه غلط قیمت‌گذاری است که باعث شده فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار به یک فرصت طلایی برای مردم که نمی‌توان اسم دلال روی آن‌ها گذاشت، تبدیل شود زیرا تا زمانی که زمینه سوء‌استفاده فراهم است نباید مردمی که به دنبال کسب سود هستند را مقصر یا دلال بدانیم.

زاوه به تاثیر فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش‌ و ثبت نام خودرو انجام شده بر قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: اگرچه قرار بود این طرح بازار خودرو را به سمت آرامش سوق دهد و قیمت و تقاضا را تعدیل کند اما تعداد شرکت‌کنندگان نشان داد که همچنان عرضه نسبت به تقاضا در سطح پایین‌تری قرار دارد و همین موضوع باعث ترغیب فروشندگان به افزایش قیمت‌ خودرو در بازار آزاد می‌شود.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: البته قیمت خودرو درحالی روبه بالا است که معاملات چندانی انجام نمی‌شود و بازار در شرایط رکود به سرمی‌برد، اما جو روانی حاکم در بازار به سمت گرانی است و بازیگران منتظر افزایش بیشتر قیمت‌ها هستند.

قیمت خودرو امروز چند؟

گفتنی است که قیمت‌های اعلام شده توسط آگهی‌های فروش در سایت‌های اینترنتی به دست آمده و قطعی نیست.

بر این اساس در بازار آزاد امروز قیمت پراید مدل111 حدود 86میلیون و مدل131 آن تقریبا 76میلیون تومان است؛ همچنین تیبا2 با قیمت 96میلیون و تیبا صندوقدار حدود 87میلیون تومان معامله می‌شود، ضمن اینکه نرخ هر دستگاه ساینا به 97میلیون و کوییک به 111میلیون تومان رسید.

قیمت انواع پژو در بازار تهران

به همین ترتیب، امروز قیمت هر دستگاه پژو 405 جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد تهران 125میلیون، پژو پارس 152میلیون، پژو 206 تیپ2 حدود 142میلیون، پژو206 تیپ5 تقریبا 172میلیون و پژو 206صندوقدار V8 حدود 168میلیون تومان است.

همچنین پژو 207 دنده‌ای در بازار آزاد حدود 211میلیون و 207اتوماتیک 270میلیون تومان قیمت خورد و پژو 2008 نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته حدود 600میلیون تومان است.

قیمت خودروهای مونتاژی پرطرفدار

امروز قیمت تقریبی اعلام شده برای هر دستگاه سراتو 548میلیون، چانگان 330میلیون، هایما S7 حدود 469میلیون و جک مدل S5 بدون تغییر نسبت به دیروز 450میلیون تومان است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان