طلا در سه ماهه سوم عملکرد مثبتی خواهد داشت/ فلز زرد تا پایان۲۰۲۱ به سطح ۲۰۰۰ دلار می‌رسد

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ با ثبت معاملات متلاطم طلا در روز گذشته که تا نزدیکی سطح 1800 دلار در هر اونس پیش رفت، طلا در محدوده معاملاتی محدود زیر سطح مقاومت قرار گرفت.

در همین رابطه استراتژیست‌های کالایی TS Securities هفته گذشته تحلیل کردند: قیمت طلا به بالای 1770 دلار در هر اونس رسیده و احتمالا در فصل سوم عملکرد خوبی خواهد داشت. استراتژیست‌ها خاطرنشان کردند که هر گونه فروش بر اثر داده‌های کلان مثبت به احتمال زیاد موقتی خواهد بود چرا که حتی در صورت تقویت اقتصادی، امکان افزایش قیمت این فلز گرانبها همچنان منتفی نخواهد بود.

با انتشار داده‌های دستمزد و حقوق ماه ژوئن، قیمت طلا بلافاصله از سطح 1770 دلار در هر اونس بازگشت، چرا که داده‌های منتشر شده بهتر از حد انتظار ارزیابی شد. همچنین واکنش مثبت بازار سهام به انتشار داده‌های مرتبط با مشاغل موجب شد تا سرمایه‌ها بیشتر به سمت دارایی‌های ریسک پذیر هدایت شود. در واقع انتشار این داده‌ها موجب شد تا استرس ناشی از حرکت به سمت دارایی‌های ریسک پذیر کاسته شده و سرمایه گذاران تا اندازه‌ای از طلا فاصله گیرند. این در حالی است که به صورت همزمان ارزش دلار کاسته شده و همچنان که انتظارات تورم رو به افزایش است، نرخ واقعی کاهش می‌یابد.

با این وجود تحلیل‌گران بر این باورند که برخی از عوارض جانبی کووید – 19 در بلند مدت همچنان ادامه خواهد یافت و منجر به افزایش قیمت طلا تا پایان 2020 و همچنین 2021 خواهد شد.

این تحلیل ادامه می‌دهد: با وجود داده‌های شغلی قوی، دستمزدها پایین‌تر هستند و مشارکت نیروی کار در پایین‌ترین سطح قرار دارد و اقتصاد برای مدتی کمتر از پتانسیل خود عمل خواهد کرد و بر همین اساس نیاز به بسته محرک مالی گسترده با تامین بدهی و نرخ پایین سیاسی برای آینده قابل پیش بینی است. به همین دلیل هر گونه پیشروی در قیمت طلا دیدگاه مثبتی ایجاد خواهد کرد و بر اساس مشاهدات انجام گرفته فلز زرد تا اواخر سال 2021 به حدود 2000 دلار در هر اونس گرایش خواهد یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان