اسرار تیمی که می‌خواهد قهرمان شود

قهرمانی احتمالی در لیگ نوزدهم، پرسپولیس را به تنهایی در صدر فهرست پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر قرار خواهد داد. تا امروز پرسپولیس و سپاهان هر دو ۵قهرمانی و ۲نایب‌قهرمانی دارند اما پوکر پرسپولیس تعداد جام‌های لیگ برتری این تیم را به عدد ۶خواهد رساند.

اسرار تیمی که می‌خواهد قهرمان شود

به گزارش ایسنا، روزنامه همشهری نوشت: «در شرایطی که تنها 7 هفته به پایان مسابقات پرماجرای لیگ نوزدهم باقی مانده، پرسپولیس با فاصله 12 امتیازی از رقبا شانس اصلی قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رود. با این مقدمه بد نیست 7 نکته را در مورد حال و هوای این روزهای پرسپولیس بخوانید:

1-  مسلما یکی از مهم‌ترین رازهای موفقیت پرسپولیس در این سال‌ها، ساختار دفاعی مستحکم بوده است. سرخپوشان بعد از 23بازی در لیگ نوزدهم فقط 11گل خورده دارند؛ یعنی 3گل خورده کمتر از فولاد که دومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد. از 3فصل گذشته هم که پرسپولیس قهرمان شده، 2فصل را با کسب عنوان بهترین خط دفاعی لیگ پشت سر گذاشته و یک فصل دیگر در این زمینه دومین تیم برتر بوده است. برای پی بردن به ارزش ساختار دفاعی ایده‌آل، بد نیست به یاد بیاورید در لیگ پانزدهم تیم رؤیایی برانکو صرفا به‌ خاطر دفاع و دروازه متزلزل قهرمانی را به استقلال خوزستان واگذار کرد. سرخ‌ها آن سال 34گل خوردند که از مجموع گل‌های خورده 3سال اخیر بیشتر بوده است.

2- یک نکته شگفت‌انگیز. پرسپولیس پارسال به سختی و در آخرین هفته قهرمانی‌اش را مسجل کرد اما امسال از هفته‌ها جلوتر کاندیدای قطعی کسب جام است. مهم‌ترین دلیل این موضوع، کاهش تعداد مساوی‌هایش است. پرسپولیس پارسال در فصل آخر برانکو 13مساوی داد؛ در حالی‌ که امسال فقط 2مساوی داده. این مسئله باعث می‌شود حتی 4شکست هم خللی در پیشروی آنها به سمت قهرمانی ایجاد نکند. بدون تردید در سیستم پیروزی‌های 3امتیازی، مساوی فرق چندانی با شکست ندارد.

3- امسال انتقادهای بسیار زیادی از خط حمله کم‌رمق پرسپولیس شده اما بد نیست بدانید تا همین‌جای فصل این تیم با 35گل زده، فقط یک گل از پارسال کمتر زده. پرسپولیس در کل دیدارهای لیگ هجدهم 36گل زد؛ فصلی که بسیاری اعتقاد دارند کسالت‌بارترین تیم برانکو اکران شد.

4- پرسپولیس تا این مقطع از فصل با 17پیروزی، یک پیروزی بیشتر از کل لیگ هجدهم به‌ دست آورده است. در 5 سال اخیر بیشترین تعداد پیروزی‌های سرخپوشان مربوط به لیگ شانزدهم می‌شود که این تیم 20پیروزی به‌دست آورد. رسیدن به این حد نصاب در 7هفته باقیمانده چندان دشوار به‌ نظر نمی‌رسد؛ مخصوصا که پرسپولیس بازی‌های چندان سختی ندارد و می‌تواند حداقل 3تا از آنها را با برتری مقابل رقبا پشت سر بگذارد.

5- در 2قهرمانی اول پرسپولیس، آقای گل مسابقات هم از این تیم بود. لیگ شانزدهم مهدی طارمی با 18گل به این موفقیت دست یافت و لیگ هفدهم علی علیپور با 19گل. در لیگ هجدهم اما آقای گلی از کف سرخ‌ها رفت و علیپور 14گله پشت سر استنلی کی‌روش 16گله باقی ماند. امسال هم بعید است آقای گلی به پرسپولیس برسد. فعلا ترابی 9گله و علیپور 8گله پشت سر مغانلوی 12گله از پیکان قرار دارند. پس مهاجمان سرخ برای بازپس‌گیری این عنوان کار سختی دارند.

6- با قهرمانی یحیی گل‌محمدی در لیگ نوزدهم، تعداد ایرانی‌ها و خارجی‌های فاتح لیگ برتر در پرسپولیس مساوی خواهد شد. 3تا برای یحیی، افشین قطبی و علی پروین، 3تا هم برای برانکو. البته نیمی از قهرمانی احتمالی امسال متعلق به گابریل کالدرون آرژانتینی خواهد بود.

7- قهرمانی احتمالی در لیگ نوزدهم، پرسپولیس را به تنهایی در صدر فهرست پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر قرار خواهد داد. تا امروز پرسپولیس و سپاهان هر دو 5قهرمانی و 2نایب‌قهرمانی دارند اما پوکر پرسپولیس تعداد جام‌های لیگ برتری این تیم را به عدد 6خواهد رساند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان