عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی مطرح کرد؛

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

شوکت جزئیات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که امروز در هیأت وزیران به تصویب رسید را تشریح کرد.

جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رقم 50 هزار میلیارد تومان بودجه‌ای بود که قرار شد دولت برای رد دیون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند و تأمین اجتماعی هم برای همسان سازی از این مبلغ استفاده کند.

امروز در جلسه هیأت وزیران، با دستور رئیس جمهور و با پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی به تصویب هیأت وزیران رسید و واگذاری رقم 32 هزار میلیارد تومان از سهام 9 شرکت مهم دولت به تأمین اجتماعی تصویب شد.

اکبر شوکت عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: این رقم برای اجرای همسان سازی در 3 سال متوالی است و بخشی از این مبلغ را برای امسال استفاده کرده و باقی منابع را سرمایه گذاری می‌کنیم تا هر سال برای دریافت بودجه همسان سازی با دولت به مشکل برنخوریم.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: هنوز مشخص نیست که باقی این مبلغ برای سرمایه گذاری در شستا وارد می‌شود یا در هلدینگ‌های دیگر سازمان که در شستا نیست، اما معاونت اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی این را مشخص می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماهانه هزار و 300 میلیارد تومان بودجه برای همسان سازی نیاز است، گفت: اکثریت سهام‌هایی که از اموال دولت مشخص بود که به تأمین اجتماعی واگذار شود در بورس عرضه شده بود و حالا بعد از واگذاری تصمیم گیری می‌کنیم که این سهام‌ها در بورس بمانند یا از بورس خارجشان کنیم.

شوکت در پاسخ به این سئوال که از چه زمانی حقوق بازنشستگان افزایش پیدا می‌کند؟، تصریح کرد: محاسبات این موضوع باید انجام شود، در این خصوص بحث‌های حقوقی وجود دارد، هنوز مشخص نیست دقیقا برای چه کسانی قرار است همسان سازی اجرا شود، همچنین اعمال این منابع بر روی حقوق بازنشستگان بستگی به مصوبه هیأت وزیران دارد که از چه تاریخی را معین کردند که همسان سازی اجرا شود، اگر در مصوبه مشخص شده بود که از ابتدای فروردین، مابه‌التفاوت واریز می‌شود، از هر ماهی که معین شده باشد از همان ماه محاسبه می‌شود.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: در کنار همسان سازی امیدواریم بتوانیم کسر حق بیمه از بن مسکن را برای بازنشستگان اجرا کنیم تا کمکی برای رفع مشکلات بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد، هر چند جا داشت این اتفاقی که امروز افتاد، 4 ماه پیش انجام می‌شد و این نارضایتی‌ها در پی آن رخ نمی‌داد، اما از زحمات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تشکر کنیم.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان