سردار ادیبی:امیدواریم همه نهادها به ما در موضوع راهیان نور کمک کنند

تفاهم نامه همکاری با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی بین ستاد مرکزی راهیان نور کشور و شرکت بازآفرینی شهری ایران امضا شد.

سردار ادیبی:امیدواریم همه نهادها به ما در موضوع راهیان نور کمک کنند

به گزارش ایسنا،  در این مراسم سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، دفاع مقدس را معدنی از معارف، تجارب اخلاقی و اعتقادی عنوان کرد و گفت: دفاع مقدس به عنوان یکی از محوری‌ترین نقاط قوت در کشور است که امتداد آن می‌تواند باعث بروز نتایج مثبت در بخش‌های مختلف شود، لذا این میراث گرانبها باید حفاظت شود؛ چراکه پیروزی‌های گذشته و آینده کشور مرهون آن دوران و سختی‌هایی است که رزمندگان کشیدند.

وی ادامه داد: امروز با نگاهی به سیره رزمندگان و خانواده شهدا قطعا می‌توانیم ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم و عزت امروز و سال‌های آتی با درس‌های برگرفته از دفاع مقدس بدست آمده و خواهد آمد. راهیان نور نیز در این زمینه فعال است و با نیروهایی که در اختیار داریم، قادریم در کادرسازی و تربیت انسان‌های تراز انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: یکی از کارهای مهم در پاسداشت دوران دفاع مقدس، برگزاری راهیان نور است و همه باید به این میراث توجه کنند. به همین دلیل سند ملی راهیان نور تدوین و با ابلاغ سرلشکر باقری اجرایی شد و بر اساس این سند، نقشه راهی برای حفاظت از این میراث بزرگ تهیه شده است. وزارت راه و شهرسازی هم که نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشته و در راهیان نور هم در طول سال های اخیر خدماتی زیادی به راهیان نور داشته است. به این موضوع تاکید داشته است و با جلساتی که در وزارت خانه داشتیم، به این نتیجه رسیدیم تا تفاهمنامه‌ای بین راهیان نور و شرکت بازآفرینی شهری صورت بگیرد.

سردار ادیبی گفت: اجرای مناسب این تفاهم نامه می‌تواند کمک زیادی به راهیان نور کند و امیدواریم همه نهادها ما را در موضوع راهیان نور کمک کنند چرا که جوانان ما به دنبال بهره‌گیری از تجارب دفاع مقدس هستند.

در بخش دیگر این مراسم دکتر مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با ابراز خوشنودی از حضور در جمع مسئولان ستاد مرکزی راهیان نور، هدف از اجرای این تفاهم نامه را توسعه همکاری جهت استفاده از امکانات و توانمندی های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

وی افزود: مجموعه وزارت راه و شهرسازی مشتاق است که در راهیان نور، این حرکت بزرگ فرهنگی کشور و یادآور حماسه های ملت ایران سهیم باشد.
 
به گزارش ایسنا، گفتنی است مدت زمان این تفاهم نامه از تاریخ امضا و ابلاغ به مدت سه سال تعیین شده است که در صورت توافق طرفین قابل تمدید و تجدید نظر خواهد بود.

فعالیت و کمک به حوزه بازآفرینی شهرهای خرمشهر، سردشت و سایر شهرهای مقصد راهیان نور و رفع مشکلات این شهرها توسط وزارت راه و شهرسازی و همکاری های فرهنگی و مهندسی از جمله موارد این تفاهم نامه می باشد.

در پایان این مراسم، نشان ملی خادمی شهدا از طرف دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به دکتر عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعطا شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان