ماهان شبکه ایرانیان

ستاره هایی که هنوز اسکار نگرفته اند

در جوایز اسکار گاهی بی انصافی می شود و این غیر قابل انکار است

ستاره هایی که هنوز اسکار نگرفته اند

در جوایز اسکار گاهی بی انصافی می شود و این غیر قابل انکار است. گاهی فیلم هایی که شایستگی شان واقعا از دیگر رقبا بیشتر است و یا فیلم هایی که زیاد در عموم مورد بحث قرار نگرفته اند دیده نمی شوند و فقط چند جایزه متفرقه دریافت می کنند و یا حتی نامزد دریافت جایزه هم نمی شوند. حتی گاهی شاهد آن هستیم که فیلم ها و بازیگری هایی ضعیف موفق به کسب این جایزه می شوند.

لیست بلندی از کارگردان ها و بازیگرانی وجود دارد که شاید فکر کنید اسکار دریافت کرده اند اما در واقع هیچ اسکاری ندارند. برخی از این افراد چندین بار نامزد دریافت اسکار شده اند برخی کمتر و متاسفانه تعدادی هم هیچ وقت حتی نامزد دریافت جایزه هم نشده اند.

در ادامه نگاهی می اندازیم به لیستی از ستاره های هالیوود که هنوز هم موفق به دریافت اسکار نشده اند:

گلن کلوز

گلن کلوز

بین سالهای 1983 تا 2012 کلوز توانسته است 6 مرتبه نامزد دریافت اسکار شود. آخرین نامزدی دریافت جایزه اسکار او مربوط می شود به سال 2012 و فیلم ” Albert Knobbs “.

سیگورنی ویور

سیگورنی ویور

برای فیلم ” Alien ” نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول زن شد ولی نتوانست آن را بدست بیاورد. او برای فیلم ” Gorillas in the Mist: The Story of Dian Fossey ” نیز نامزد دریافت همین جایزه شد و در فیلم ” Working Girl ” نامزد دریافت جایزه اسکار نقش مکمل زن شد که باز هم اقبالی نداشت. او می گوید آکادمی اسکار به فیلم های علمی تخیلی احترام نمی گذارد و به همین دلیل است که جایزه دریافت نکرده.

آنت بنینگ

آنت بنینگ

تا به حال سه مرتبه نامزد دریافت اسکار شده اما هر بار نفر دیگری بوده که او را شکست داده. آخرین نامزدی دریافت اسکار او مربوط به سال 2011 و فیلم ” The Kids Are Alright ” است. او در این سال جایزه را به ناتالی پورتمن به خاطر فیلم ” Black Swan ” واگذار کرد. در سال 2017 هم با وجود عملکرد تحسین برانگیزش در فیلم ” 20th Century Women ” نامزد دریافت جایزه نشده است.

تام کروز

تام کروز

چه دوستش داشته باشید چه از او بدتان بیاید باید اعتراف کنیم که تام کروز بازی هایی شایسته دریافت جایزه اسکار داشته است. بازی فوق العاده او در فیلم ” Magnolia ” ساخته پل توماس اندرسون در سال 2000 باعث شد نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود اما متاسفانه رقابت را به مایکل کین به خاطر بازی در فیلم ” The Cider House Rules ” باخت.

خواکین فینیکس

خواکین فینیکس

در سال 2006 خواکین فینیکس نتوانست برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد به خاطر بازی در فیلم ” Walk the Line ” شود. او این جایزه را به فیلیپ سیمو هافمن که در فیلم ” Capote ” بازی کرده بود واگذار کرد. هر دوی این بازیگران بعدها و در سال 2012 با یکدیگر و در فیلم ” The Master ” کار کردند. در آن فیلم فینیکس نتوانست با نقش آفرینی فوق العاده دانیل دی لوئیس در فیلم ” Lincoln ” رقابت کند.

راجر دیکنز

راجر دیکنز

این استاد فیلمبرداری 13 نامزدی دریافت جایزه اسکار دارد اما متاسفانه هنوز موفق به دریافت آن نشده. برخی از این نامزدی ها مربوط است به فیلم هایی نظیر ” Skyfall “، ” No Country for Old Men “، ” Fargo ” و ” The Shawshank Redemption “. واقعا عجیب است که آکادمی اسکار با وجود چنین کارنامه درخشانی هنوز به این مرد جایزه ای نداده!

ویولا دیویس

ویولا دیویس

این بازیگر زن که توانسته جایزه ایی را برای خود کند هنوز موفق به دریافت جایزه اسکار نشده است. از سال 2009 او سه مرتبه نامزد دریافت اسکار شده است. اولی فیلم ” Doubt ” سپس ” The Help ” و در سال 2017 ” Fences “.

ویل اسمیت

ویل اسمیت

اسمیت با دو مرتبه نامزدی دریافت اسکار همچنان نتوانسته این جایزه را برای خود کند. او در سال 2002 به خاطر ایفای نقش در فیلم ” Ali ” به دریافت اسکار نزدیک شده بود اما دنزل واشنگتن با بازی در فیلم ” Training Day ” این جایزه را برای خود کرد. اگر اسمیت می توانست جایزه را ببرد تبدیل به دومین بازیگر سیاه پوستی می شد که توانسته جایزه نقش اول مرد را دریافت کند اما این عنوان را دنزل واشنگتن به نام خود ثبت کرد. دیگر نامزدی دریافت اسکار اسمیت مربوط می شود به فیلم ” The Pursuit of Happyness ” در سال 2007٫

پل توماس اندرسون

پل توماس اندرسون

پل توماس اندرسون همیشه نامزد بوده و هیچ وقت نتوانسته اسکار را برای خود داشته باشد. او با 6 مرتبه دریافت نامزدی اسکار و حتی با وجود شاهکاری مانند ” There Will be Blood ” هنوز نتوانسته برنده جایزه اسکار شود!

گری اولدمن

گری اولدمن

این بازیگر فوق العاده نیز هنوز اسکاری ندارد و فقط یکبار نامزد دریافت اسکار شده است که آن هم در سال 2012 و به خاطر بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم ” Tinker, Tailor, Soldier, Spy ” بود.

ایمی آدامز

ایمی آدامز

وقتی بحث دریافت جایزه اسکار به میان می آید می توان از ایمی آدامز به عنوان لئوناردو دی کاپریویی دیگر نام برد. البته با دی کاپریو با دریافت اسکار برای فیلم ” The Revenant ” این امید را به ما داد که آدامز هم هنوز شانس دریافتش را دارد. او تا به حال 6 مرتبه نامزد دریافت این عنوان شده و آخرین آن مربوط به فیلم ” Arrival ” در 2016 است.

رالف فینس

رالف فینس

حتی ایفای نقش وادمورت در هری پاتر هم نتوانست برایش اسکار به ارمغان بیاورد. فینس دو نامزدی دریافت اسکار در کارنامه خود دارد و یکی از آنها برای نقش مکمل مرد در فیلم ” Schindler’s List ” بود.

اد هریس

اد هریس

این مرد سیاه پوش دنیای سینما در پرونده کاری خود چهار مرتبه نامزدیه دریافت جایزه اسکار را دارد اما هیچ وقت یکی از آن تندیس ها را برای خود نداشته. آخرین نامزدی او برای دریافت جایزه اسکار مربوط می شود به 13 سال پیش برای فیلم ” The Hours ” او اسکار نقش مکمل مرد را به کریس کوپر در فیلم ” Adaptation ” باخت.

بردلی کوپر

بردلی کوپر

با چهار مرتبه نامزدی دریافت اسکار از سال 2013 یکی از افرادی است که طی این چند سال تبدیل به ماشین نامزد اسکار بودن شده است. سال 2015 برای نقش اصلی فیلم ” American Snpier ” منتظر دریافت اسکار بود اما ادی ردماین با بازی در فیلم ” The Theory of Everything ” اسکار را برای خود کرد. سه مورد از نامزدی های اسکار کوپر برای بازیگری است و چهارمی نیز نامزدی دریافت بهترین فیلم بود چون تهیه کننده فیلم ” American Snpier ” خودش بود. فیلم ” Birdman ” آن جایزه را برد.

مارک والبرگ

مارک والبرگ

تنها یکی از دو نامزدی اسکار .البرگ برای بازیگری است. در سال 2007 او اولین نامزدی اسکار خود را به خاطر نقش مکمل مرد در فیلم ” The Departed ” دریافت کرد و در سال 2011 به عنوان تهیه کننده فیلم ” The Fighter ” نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم شد.

نائومی واتس

نائومی واتس

او هر سال خیلی نزدیک می شود اما هنوز نتوانسته اسکار را ببرد. دو نامزدی اسکار او تا به این تاریخ برای فیلم های ” 21 Grams ” در سال 2004 و ” The Impossible ” در سال 2015  است.

میشل ویلیامز

میشل ویلیامز

از سال 2006 به این سمت میشل ویلیامز توانسته است 4 مرتبه نامزد دریافت اسکار شود یکی از آنها برای فیلم ” Manchester by the Sea ” در سال 2017 است.

کاتلین کندی

کاتلین کندی

دستیار قدیمی استیون اسپیلبرگ هرگز نتوانسته است برنده اسکار باشد چون به عنوان تهیه کننده و در این سی و خورده ای سال هشت مرتبه نامزدی دریافت اسکار بهترین فیلم برایش نتیجه بخش نبوده. چند مورد از فیلم های او که نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم بوده اند عبارتند از ” E.T “، ” The Sixth Sense “، ” War Horse ” و ” Lincoln “.

ریدلی اسکات

ریدلی اسکات

این کارگردان صاحب سبک از دهه 70 مشغول ساخت فیلم هایی با موضوع آینده است اما تنها 4 مرتبه نامزد دریافت اسکار شده و حتی یکبار هم موفق به کسب آن نشده است. آخرین نامزدی او برای کسب جایزه اسکار مربوط می شود به سال 2016 و فیلم ” The Martian ” که برای بهترین فیلم بود. نامزدی او برای دریافت بهترین کارگردانی مربوط می شود به فیلم های ” Thelma & Louise “،  ” Gladiator ” و ” Black Hawk Down “.

دیوید لینچ

دیوید لینچ

این کارگردان با فیلم های بسیار خاصش تنها چهار مرتبه نامزد دریافت اسکار شده و هرگز هم نتوانسته پیروز این تندیس شود. او در موضوع بهترین کارگردانی با فیلم های ” The Elephant Man “، ” Blue Velvet ” و ” Mullholland Drive ” نامزد دریافت اسکار شد. او برای فیلم ” The Elephant Man ” نامزد دریافت بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز شد اما این عنوان را به فیلم ” Ordinary People ” باخت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان