ماهان شبکه ایرانیان

ستارگان هالیوودی که جایزه اسکار را رد کردند

اسکار معروفترین جایزه در هالیوود است. این عنوان معروف به موارد پر اهمیت در فیلم ها اختصاص داده می شود.

ستارگان هالیوودی که جایزه اسکار را رد کردند

اسکار معروفترین جایزه در هالیوود است. این عنوان معروف به موارد پر اهمیت در فیلم ها اختصاص داده می شود.

اما این همه شهرت باعث نمی شود که همه بخواهند به سراغ این جایزه بروند و دلشان برای دست یابی به آن پر بکشد. در 89 سالی که از تاریخچه این مراسم می گذرد، برخی از مشهور ترین ستارگان هالیوود حتی حاضر نشدند برای دریافت یا نامزدی اسکار به این مراسم بروند و حتی برخی به کل مراسم را بایکوت می کردند.

عجیب است که لئوناردو دیکاپریو در اعتراض به شکست های فراوانی که برای تصاحب این جایزه خورد هیچ وقت آن را بایکوت نکرد اما خب دیگر نیازی نیست که نگران اسکار باشد چون سال پیش آن را بدست آورد.

در ادامه به شما بازیگران و فیلمسازانی را معرفی خواهم کرد که این مراسم را نادیده گرفته اند و یا به کل اسکار را رد کرده اند:

مارلون براندو

مارلون براندو

او به خاطر بازی در نقش ویتو کورلئونه برنده جایزه اسکار شد اما در سال 1973 اسکار را بایکوت کرد. براندو برای دریافت جایزه اسکار به جای خودش یک فعال بومی آمریکا را فرستاد. این خانم که از بومیان آمریکا بود وقتی برای دریافت جایزه روی سن رفت و نامه براندو درباره بد رفتاری با بومیان آمریکا را خواند هول شد.

رومن پولانسکی

رومن پولانسکی

این کارگردان به مراسم سال 2003 اسکار نرفت در آن مراسم به او جایزه بهترین کارگردانی برای فیلم The Pianist اهدا شده بود. اما اگر می خواست هم نمی توانست در این مراسم شرکت کند چون به دلیل جرائمی در آمریکا یک فراری حساب می شد. در غیاب او هریسون فورد جایزه را دریافت کرد.

مایکل کین

مایکل کین

مایکل کین وقتی اولین جایزه اش برای نقش مکمل مرد را در فیلم Hannah and Her Sisters دریافت کرد حضور نداشت چون مشغول بازی در فیلم Jaws: The Revenge بود. فیلمی که در سایت امتیاز دهی مانند rotten tomatoes صفر درصد امتیاز گرفت.

کین از آن ماجرا درس گرفت و سال 2000 برای دریافت جایزه نقش مکمل مرد در فیلم The Cider House Rules حاضر شد.

الیزابت تیلور

الیزابت تیلور

ریچارد بورتون همسر الیزابت تیلور او را قانع کرد تا به همراه او در مراسم اسکار 1966 شرکت نکند. بورتون تا قبل از آن در دریافت اسکار چهار بار شکست خورده بود و می ترسید باز هم این اتفاق تکرار شود. تیلور توانست عنوان بهترین نقش زن را برای خود کند.

وودی آلن

وودی آلن

این نویسنده و کارگردان هیچ وقت به مراسم اهدای جوایز نمی رود – حتی در سال 1978 که به خاطر فیلم Annie Hall سه جایزه اسکار را هم برد به این مراسم نرفت. اما در سال 2002 و در مراسم فیلم هایی که در نیویورک ساخته شده بود شرکت کرد و آن هم به افتخار این شهر پس از حوادث 11 سپتامبر بود.

آلن می گوید مفهوم کلی جوایز احمقانه است. من نمی توانم منتظر قضاوت دیگران بنشینم چون اگر او بگوید من لیاقت دریافت جایزه را دارم و قبول کنم اگر بگوید این لیاقت را ندارم باز هم مجبورم قبول کنم.

پل نیومن

پل نیومن

بعد از شش مرتبه نامزدی به خاطر بازیگری و دریافت دو اسکار افتخاری، نیومن بالاخره موفق شد به خاطر فیلم The Color of Money در سال 1987 جایزه اسکار را دریافت کند. اما برای دریافت این جایزه آنجا نبود. او در این باره به آسوشیتدپرس پفت: مانند تعقیب یک زن زیبا به مدت 80 سال بود که بالاخره نرم شد اما شما می گویید واقعا متاسفم!

کاترین هپبورن

کاترین هپبورن

هپبورن با چهار مرتبه دریافت اسکار همچنان رکورد بیشترین دریافت اسکار بین بازیگران را دارد – البته مریل استریپ به این رکورد بسیار نزدیک شده. هپبورن برای دریافت هیچکدام از عناوینش حاضر نشد بر روی استیج حاضر شود با این حال هیچوقت خود جایزه را رد نکرد.

بنکسی

بنکسی

هنرمند گرافیتی اصرار آمیز بریتانیایی که هیچکس او را نمی شناسد. در سال 2011 اولین فیلم او به نام Exit Through the Gift Shop نامزد دریافت بهترین مستند شد. اما بنسکی گفته بود نمی تواند با یک ماسک در این مراسم شرکت کند.

آلیس برادی

آلیس برادی

در سال 1937 برادی برنده بهترین بازیگر نقش مکمل در فیلم In Old Chicago شد. از آنجا که بردی در مراسم حاضر نبود مردی روی صحنه رفت و به نیابت از او جایزه را دریافت کرد ( بازیگر نقش مکمل تا سال 1944 جایزه اش را دریافت نکرد ). بعد از مراسم مشخص شد که آن مرد در واقع همه را فریب داده و با این کار جایزه را دزدیده است. این مرد و جایزه هرگز پیدا نشدند اما به برادی یک جایگزین اهدا شد.

جورج اسکات

جورج اسکات

اسکات در سال 1970 نامزدیش برای بهترین بازیگر مرد را در فیلم Patton رد کرد و البته به آکادمی اسکار اطلاع داد که اگر جایزه را ببرد آن را قبول نخواهد کرد. البته با این حال برنده اسکار شد اما نام این مراسم را رژه گوشت دو ساعته گذاشت.

ویل اسمیت

ویل اسمیت

ویل اسمیت در سال 2016 با اینکه برای فیلم Concussion نامزد دریافت جایزه نشد در اعتراض به نژادپرستی که در انتخاب نامزدها صورت گرفته بود گفت در این مراسم شرکت نخواهد کرد. برای دمین سال پیاپی 20 نامزد دریافت جایزه همگی سفید پوست بودند. اسمیت در واکنش به این انتخاب ها گفت ما هم عضوی از این جامعه هستیم. اما در حال حاضر مجبوریم بایستیم و بگویی اشکالی ندارد.

این اولین بایکوت توسط اسمیت نبود: درسال 1989 او زمانی که متوجه شد جوایز رپ به صورت تلویزیونی پخش نمی شود این مراسم را نیز بایکوت کرد.

پیتر اوتول

پیتر اوتول

در سال 2003 اوتول، تبدیل به اولین فردی شد که اسکار افتخاری را رد می کرد. در طول 44 سال که کار کرد هشت نرتبه نامزد دریافت جایزه شد و هیچ گاه آن را بدست نیاورد. او در نامه ای که به آکادمی نوشت گفت: من هنوز در بازی هستم و می خواهم این جایزه را خودم ببرم، اشکالی ندارد آکادمی جایزه را بگذارد برای 80 سالگیم؟

بعد از اینکه رئیس آکادمی او را باخبر کرد که پل نیومن و هنری فوندا پس از دریافت اسکار افتخاری خودشان هم اسکار برده اند اوتول راضی شد اسکار افتخاری را دریافت کند.

ترنس مالیک

ترنس مالیک

این کارگردان اسطوره ای هرگز برای دریافت جایزه اسکار به این مراسم نرفت. قبل از بیرون آمدن فیلم The Thin Red Line با وجود توافق بر سر محرمانه بودن فیلمبرداری تهیه کننده فیلم مالیک دست به مصاحبه ای زد و درباره کارش با او صحبت هایی کرد.

مالیک به خاطر این فیلم اولین نامزدی دریافت اولین اسکارش برای کارگردانی را دریافت کرد اما به این مراسم نرفت چون تهیه کنندگانی که به او خیانت کرده بودند آنجا حضور داشتند. آنها به این مراسم نرفتند اما The Thin Red Line نیز جایزه ای دریافت نکرد. مالیک در مراسم سال 2012 هم نبود جایی که برای The Tree of Life نامزد شد ولی جایزه ای دریافت نکرد.

امینم

امینم

وقتی امینم در سال 2003 برنده بهترین آهنگ به نام Lose Yourself شد، برای دریافت جایزه در مراسم نبود. یکی از همکارانش به نام لوییز رستو این جایزه را به جایش دریافت کرد. گفته می شود امینم وقتی آهنگش برنده شد خواب بوده است. امینم در مصاحبه ای گفت به این دلیل در مراسم شرکت نکرده که شانسی برای پیروزیش نمیدیده. او فکر می کرده که بونو این جایزه را تصاحب می کند و جالب اینجاست که بونو نیز فکر می کرده جایزه برای امینم است.

استنلی کوبریک

استنلی کوبریک

کوبریک معروف هرگز جایزه بهترین کارگردانی را دریافت نکرد. اما در سال 1969 ا جایزه بهترین جلوه های ویژه را برای فیلم 2001: A Space Odyssey برای خود کرد. کوبریک برای دریافت جایزه آنجا نبود اما دایان کارول و برت لنکستر به جایش جایزه را دریافت کردند در آن زمان جوک هایی بر سر زبان ها افتاد که کوبریک به خاطر ساخت سری دوم این فیلم در مریخ به دنبال لوکیشن بوده و به همین خاطر در مراسم شرکت نکرده.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان