ضرورت اختصاص ردیف بودجه مشخص برای تقویت فعالیت‌های زنان و خانواده

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زنان ظرفیت بزرگی در توسعه کشور محسوب می شوند؛ گفت: نیاز است ردیف بودجه‌ای مشخص برای حوزه زنان و خانواده جهت تقویت فعالیت هایشان در کشور درنظر گرفته شود.

ضرورت اختصاص ردیف بودجه مشخص برای تقویت فعالیت‌های زنان و خانواده

به گزارش ایسنا، فریبا نظری در نشست مدیران ارشد وزارت کشور با معاون اول ریاست جمهوری که عصر روز چهارشنبه ( 18 تیرماه) در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوی دکتر جهانگیری مبنی بر اختصاص یافتن 30 درصد پست‌های مدیریتی به زنان در سراسر کشور گفت: وزارت کشور رشد 100 درصدی در حوزه انتصاب مدیران زن داشته است.

مشاور وزیر کشور با اشاره به اینکه 16 معاون استاندار زن در 15 استان کشور منصوب شده‌اند، گفت: در استان سیستان و بلوچستان دو معاون استاندار زن منصوب شده است.

 نظری با تاکید بر اینکه این مهم با شجاعت و اقتدار وزیر کشور انجام گرفته است، گفت: کادرپروری خوبی در حوزه مدیران زنان در مجموعه وزارت کشور انجام گرفته است که امید داریم از این ظرفیت‌ها در سایر مجموعه‌ها هم استفاده شود.

وی در این خصوص گفت: طی سال 97 تا امروز، حدود 70 مدیر کل، 100 معاون مدیرکل، 55 بخشدار، 65 معاون فرماندار، 3 فرماندار زن در همه استان‌های کشور مشغول به کار هستند.

مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده در ادامه به حضور 2500 دهیار زن از مجموع 37 هزار دهیار در کشور اشاره کرد و گفت: با آین امار می توانیم بگوییم که در هر استان کشور، حضور زنان را در کسوت‌های ارشد مدیریتی به‌صورت معاون استاندار، یا معاون فرماندار و بخشدار شاهد هستیم.

نظری تصریح کرد: در سال 97 با دستور ویژه وزیر کشور برای نخستین بار در دولت دوازدهم، مدیران کل دفاتر زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور، عضو شورای توسعه و برنامه‌ریزی استانداری و ستاد بحران شده‌اند و در شورای معاونان استانداری هم دعوت می‌شوند.

وی در این خصوص گفت: این موضوع برای تبادل و انتقال مسائل زنان و خانواده در سطح استان‌ها مفید و ضروری است و  نتیجه شرکت مدیران زنان در ستاد بحران را در سیل سال گذشته و کرونای امسال شاهد هستیم.

به گزارش وزارت کشور نظری با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند تا امروز با مشارکت 1800 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان، خانواده و کودکان که با مدیریت و راهبردی دفاتر زنان و خانواده استانداری ها انجام شده است، حدود 8000 زن سرپرست خانوار،  30 میلیون ماسک و گان را در کشور تولید کردند که اقدامی بزرگ در کشور محسوب می‌شود و ضروری است که ردیف اعتباری مستقل برای حوزه زنان و خانواده در سال آینده دیده شود. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر