عضو شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

رد لایحه مدیریت یکپارچه در مجلس با دخالت دولت

میر ابوالقاسمی گفت: دولت تعامل خوبی با شورا‌ها ندارند و لایحه مدیریت یکپارچه شهری تنها به دلیل مخالفت دولت در مجلس رد شد.

رد لایحه مدیریت یکپارچه در مجلس با دخالت دولت

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمود میر ابوالقاسمی نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها در سی و سومین اجلاس عمومی که امروز پنجشنبه 19 تیرماه برگزار شد گفت: تنها می‌خواهم به چند نکته اشاره کنم، دولت تعامل خوبی با شورا‌ها ندارند و موضوع لایحه مدیریت یکپارچه شهری تنها به دلیل مخالفت دولت و تغییر رای برخی از اعضای شورای عالی استان‌ها که به ما قول داده بودند رد شد.

عضو شورای عالی استان‌ها افزود: دنیا در مدیریت یکپارچه شهری از ما بسیار جلو‌تر است و من نمی‌دانم چرا دولت‌ها تا این حد با مدیریت یکپارچه شهری مخالفت می‌کنند.

 میر ابوالقاسمی ادامه داد: در بسیاری از موارد شاهد هستیم تمام نهاد‌ها حضور دارند، اما نماینده شورای عالی استان‌ها را به عنوان یک نهاد مردمی تنها به عنوان نهاد ناظر می‌پذیرد.

او بیان کرد: نکته دیگر این است که نگاه دولتی‌ها با شورا‌ها مناسب نیست و مسلم است در تمام بخش‌ها داریم کسانی که آگاهی لازم را ندارند، اما این درصد در جامعه آماری 125 هزار نفری شورا‌ها بسیار خرد است که هنوز از سوی دولتی‌ها به توانایی آن‌ها توجه نشده است.

بیشتر بخوانید

اصلاح قوانین شورا با نیت کاهش اختیارات آنهاست

لزوم ارائه برنامه بودجه سال 1400 در شورای عالی استان‌ها

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان