عضو شورای عالی استان‌ها:

اصلاح قوانین شورا با نیت کاهش اختیارات آنهاست

قاسمی گفت: دولت و مجلس قوانین شورا را با نیت کاهش اختیارات آن‌ها اصلاح می‌کنند.

اصلاح قوانین شورا با نیت کاهش اختیارات آنهاست

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی قاسمی نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها صبح امروز در سی و سومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها نقش بسزایی در زندگی مردم دارد، گفت: عصاره 26 هزار شورای کشور در شورای عالی استان‌ها تجلی یافته و این‌ها گرد هم می‌آیند و تصمیم کیری می‌کنند.

او با اشاره به اینکه در اصل 102 قانون اساسی گفته شورای عالی استان‌ها می‌تواند طرح‌هایی تهیه و به مجلس دهد گفت: تمام استانداران و فرمانداران و سایر مقامات که از طرف دولت تعیین می‌شوند ملزم به رعایت دستورالعمل‌های شورا هستند.

او افزود: از ابتدا تشکیل شورای عالی استان‌ها بیش از 500 طرح به مجلس رفته که درصد کمی به تصویب رسیده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید ما را بازوی کمکی خود بدانند اظهار کرد: هر زمان مجلس و دولت قصد داشتند قوانین مرتبط با شورا را اصلاح کنند با نیت کاهش اختیارات شورا قدم برداشته اند.

او با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه موظف است نسخه‌ای از پیش نویش بودجه را به شورا دهد که تاکنون به این وظیفه عمل نکرده است گفت: قوه مجریه علاقمند نیست وظایفی که شورا‌ها به خوبی می‌توانند رعایت کنند به خوبی اجرا کند.

قاسمی با بیان اینکه از دولت و مجلس می‌خواهم برای طرح یکپارچه مدیریت شهری اقدام عاجل کنند گفت: این طرح نقش مهمی در شفافیت مالی شهرداری‌های دارد و مهمترین تکلیف ما کمک به رفع تبعیض و عدالت منطقه‌ای است.

او با اظهار تاسف از اینکه برخی نمایندگان مجلس ما را رقیب خود می‌دانند و تلاش بر حذف ما دارند گفت: مجلس و دولت نباید نگاه رقابتی داشته باشند و باید نگاه رفاقتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان