لزوم حمایت دولت، مجلس، مدیریت‌های محلی از تولید

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد که در سال جهش تولید لازم است که دولت، مجلس، مدیریت‌های محلی از تولید حمایت کنند.

لزوم حمایت دولت، مجلس، مدیریت‌های محلی از تولید

به گزارش ایسنا، مجید فراهانی، از شهرک صنعتی منطقه 18 شهرداری تهران بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: در سال جهش تولید، از سه مرکز تولیدی حاشیه شهر تهران بازدید به عمل آوردم. در ابتدا از کارخانه ای بازدید شد که مرکز تولید انواع موتورها و تولیدات پایه محرکه صنعتی در کشور است که نمونه آن در کشور نیست و بیش از 100 ربات در این مجموعه کار می‌کند و انواع ماشین‌ها و 60 نوع ماشین بزرگ در حال فعالیت هستند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخشی از منطقه 18 شهر تهران فعالیت صنعتی انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر خطوط تولیدی متعدد کار می‌کنند که به همت بخش خصوصی شکل گرفته‌اند. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه در ادامه این بازدیدها  از مجموعه‌ای نیز بازدید کردم که بارانداز بزرگ گل کشور و محل مزایده بسته های مختلف گل در کل کشور است، گفت:‌ این محل مرکز نمایشگاهی بزرگ گل است  همچنین  از مرکزی  صنایع چوب نیز  بازدید کردم که بیش از 150 شرکت تولید کننده چوب در این مجموعه هستند. 

فراهانی با بیان اینکه چاره‌ای جز حمایت از این تولیدکنندگان نداریم چراکه این امر عملا سبب رونق اقتصادی می شود، اظهارکرد:دولت، مجلس، مدیریت‌های محلی باید از تولید حمایت کنند و تسهیلاتی برای حرکت واحدهای تولیدی ارائه دهند. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: آنچه که در هر سه این بازدیدها مشترک بود نارضایتی از کلیه کارهایی است  که در مجموعه های تصمیم‌گیری انجام می شود که  بعضا کارشکنی وجود داشت. از کار کوچک ساده اداری گرفته تا دیگر فعالیت‌ها که وقت و انرژی آن‌ها را می گیرد.اگر به دنبال رونق اقتصادی در سال جهش تولید هستیم باید به این موارد توجه ویژه‌ای نشان داد. به جای مراجعه صاحبان صنایع باید مدیریت‌های کلان دفاتر تسهیل‌گری ایجاد کنند تا مشکلات رفع شوند و پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشند.

فراهانی با اشاره به توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی خاطر نشان کرد: وقتی کارخانه‌ای فعال می‌شود حدود 70 درصد از زمین آن به فضای سبز تبدیل می‌شود و تنها 30 درصد به فضاهای صنعتی و کاری اختصاص پیدا می‌کند. لذا گسترش فضاهای صنعتی در حاشیه شهرها جاذب جمعیت کارگری است و به جای اینکه جمعیت به مرکز بیاید می توانیم آن را در اطراف شهر تمرکز دهیم.

وی در رابطه با تعامل مدیریت شهری با صنایع اظهار کرد: هنر مدیریت شهری این است که در مجوزهایی که می خواهد ارائه بدهد، تسهیلگر باشد و راهنمایی برای توسعه سرانه های لازم و گسترش فضای سبز داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان