واکنش قادری به فضاسازی علیه قرارداد تجاری با چین

خبرگزاری فارس: جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به واکنش‌ها نسبت به برنامه 25 ساله همکاری‌های جامع ایران و چین، گفت: قرارداد‌های تجاری بلندمدت با کشور‌هایی همچون چین که از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و به دنبال مطامع و اغراض سیاسی نیستند به ویژه در شرایط فعلی گشایش‌های اقتصادی برای کشور ما به همراه دارد.

وی افزود: چین با کشور‌هایی همچون عربستان، ترکیه و کشور‌های مختلف دیگر قرارداد تجاری دارد؛ بنابراین هیچ مشکلی نیست که ما هم با کشور چین قرارداد تجاری داشته باشیم. قرارداد‌های تجاری با چین نه تنها منعی ندارد بلکه موجب گشایش‌هایی در حوزه اقتصادی برای کشور می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قرارداد‌های تجاری با چین در شرایط فعلی یک روزنه تنفسی برای اقتصاد کشور ایجاد می‌کند و کمک می‌کند که توان و ظرفیت‌مان را در حوزه‌های دیگر به کار بگیریم و بتوانیم عقب‌ماندگی‌های‌مان را جبران کنیم.

قادری خاطرنشان کرد: بعضی افراد که علیه قرارداد‌های تجاری با چین فضاسازی می‌کنند به دنبال ارتباط با غرب هستند و هنوز هم دل به این موضوع خوش کرده‌اند و این در حالی است که تجربه ما در ارتباط با غرب تجربه کاملاً شکست خورده‌ای است.

وی افزود: من معتقدم دلوت حتی در دوران برجام هم ارتباطاتش را نباید با چین قطع می‌کرد و ارتباطات خود را با چین ادامه می‌داد و حتی این مسئله باعث می‌شد غرب هم روی خوشی در برجام به ما نشان می‌دهد چرا که وقتی غرب متوجه می‌شد ما آلترناتیو دیگری به نام چین داریم با ما کنار می‌آمد، اما وقتی ارتباطات‌مان را با چین قطع کرده‌ایم در ماجرای برجام از اینجا مانده و از آنجا رانده شدیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: سیاست‌های منطقه‌ای ما ایجاب می‌کند قرارداد‌های اقتصادی بلندمدتی را با روسیه، هند و چین و دیگر کشور‌های شرق داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان