موسوی: ترور سپهبد سلیمانی را نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم

خبرگزاری فارس: سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی ترور بزدلانه سردار سلیمانی را نقض آشکار منشور ملل متحد خواند.

وی نوشت: «ترور بزدلانه سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم منطقه ما، «قتلی خودسرانه» و نقض آشکار منشور ملل بود. ایالات متحده مسئول این اقدام جنایت‌بار است و با حمله لفظی به سازمان ملل نمی‌تواند این مسئله را سفیدنمایی (ماست‌مالی) کند. نه فراموش می‌کنیم و نه می‌بخشیم.»

به گزارش فارس، خانم «کلامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در نشست شورای حقوق بشر، جنایت آمریکا در ترور سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش را مغایر با موازین حقوق بشری و نقض صریح منشور ملل متحد خواند.

این گزارش به عنوان یک مرجع رسمی سازمان ملل در غیرقانونی ترور شهید سلیمانی و مغایرت آن با منشور ملل متحد، ناخرسندی و واکنش شدید واشنگتن را در پی داشت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با لحنی عصبانی به گزارش خانم کلامارد حمله کرد و جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در واکنش به این گزارش بیان کرد که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج شده و پاسخگوی سازمان ملل نیست.

وزارت دفاع آمریکا نیز با گزارش یاد شده مخالفت کرده بود.

نماینده ایران در سازمان ملل: هیچ کشوری اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را نپذیرفت
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو با اشاره به نشست روز پنجشنبه شورای حقوق بشر درباره ترور سردار سلیمانی گفت که امروز هیچ کشوری موافقت خود را با اقدام آمریکا در ترور سپهبد سلیمانی و همرزمان شهیدش، اعلام نکرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «اسماعیل بقایی هامانه» سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو اعلام کرد که در نشست روز پنجشنبه شورای حقوق بشر، هیچ کشوری با ترور سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران موافقت نکرد.

بقایی هامانه که با شبکه خبری «المیادین» گفتگو می‌کرد، افزود: شهید سلیمانی فرمانده‌ای عالی‌رتبه بود و این حق ماست که پرونده قضایی بین المللی درباره ترور حاج قاسم را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها در وضعیت حمایت از اقدام تروریستی آمریکا قرار ندارند، گفت: در نشست امروز (روز پنجشنبه) هیچ کشوری عملیات ترور سردار سلیمانی را نپذیرفته است.

سفیر و نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل در ژنو تصریح کرد: ترور شهید سلیمانی از همان لحظه اول اقدام آمریکا، به یک مساله جهانی تبدیل شد.

بقایی هامانه روز پنجشنبه ضمن شرکت در چهل و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی اقدامی غیرقانونی و جنایت بزرگی بود که صلح و امنیت جهان را به خطر انداخته است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه 8 نفر دیگر بامداد روز جمعه (13 دی 1398) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپاد‌های وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان