احمدی نژاد برای تصاحب گفتمان آزادی و جذب طبقه متوسط توفیق می‌یابد؟ / سایه مشایی

گروه سیاسی فردا: احمدی‌نژاد در تازه‌ترین مصاحبه‌اش بر خلاف گذشته به جای اظهار نظر درباب مسائل سیاسی و بین‌المللی، این‌بار ترجیح داده تا درباره موسیقی صحبت کند. حرف‌های او در آن گفتگو، واکنش‌هایی در پی داشته است. احمدی‌نژاد در بخشی از مصاحبه‌اش گفته که در دوران جوانی‌اش «داریوش» گوش می‌داده اگرچه ترانه معروف آمنه از آغاسی را نیز گوش داده، اما ترجیحش شنیدن موسیقی اعتراضی بوده است.

 یک بخش از مصاحبه احمدی‌نژاد خصوصاٌ از جانب منتقدانش با بازخورد‌های بیشتری مواجه شده؛ آن هم قسمتی است که از شجریان زبان به تعریف می‌گشاید. حتی وقتی خبرنگار از وی می‌پرسد که شجریان در زمان شما با محدودیت‌هایی روبرو شد، او در پاسخ می‌گوید که همیشه با محدودیت‌ها مخالف بوده‌ام. این اظهار نظر احمدی‌نژاد با واکنش خانه شجریان مواجه شده است. در پی آن تلفیقی از صحبت‌های احمدی‌نژاد و شجریان را در قالب یک کلیپ منتشر کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد آنچه از این گفتگو برداشت می‌شود، این است که احمدی‌نژاد دنبال گفتمان آزادی است؛ درواقع او می‌خواهد آن را تصاحب کند. اما آن‌چه در سطح جامعه شاهد هستیم، برخی نقد‌ها به نمایشی بودن این سخنان با توجه به سوابق او است. درواقع دنبال کردن چنین گفتمانی به تیپ فکری و سابقه او هم‌خوانی چندانی ندارد. شاید بتوان چنین گفت که روح تفکر مشایی و تاثیرات اندیشه او است که از زبان احمدی‌نژاد بیان شده است.

درمجموع به‌نظرمی‌رسد این مصاحبه احمدی‌نژاد بیشتر برای نزدیک شدن او به گفتمان آزادی بیان شده باشد و نوعی ساختارشکنی برای کسب نظر طبقه متوسط قلمداد می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان