عوامل موثر در افزایش قیمت در بازار طلا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ محمد کشتی‌آرای در تشریح وضعیت هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: وضعیت بازار این هفته بدین گونه بود که انس جهانی با افزایش حدود 40 دلاری از 1775 دلار در ابتدای هفته به 1815 دلار در انتهای هفته رسید. بالاترین نرخ ثبت شده برای انس جهانی 1812 دلار در سال 2011 میلادی بوده است؛ بنابراین در هفته‌ای که گذشت، قیمت انس جهانی پس از 9 سال رکود قیمتی را شکست و بالاترین قیمت را در روز گذشته (پنجشنبه) ثبت کرد.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر در این هفته مجددا شاهد افزایش نرخ ارز در بازارهای داخلی بودیم. در طول هفته قیمت ارز روند صعودی داشت و باعث شد که قیمت سکه و طلا تا پایان هفته صعودی پیش رود. البته اواسط هفته، قیمت ارز باتوجه به صحبت‌های رییس کل بانک مرکزی در یک روز افت کرد که به دنبال آن، قیمت سکه و طلا و همچنین حباب سکه به شدت کاهش پیدا کرد اما این کاهش یک روز بیشتر دوام نداشت و از روز سه‌شنبه به‌ بعد دوباره صعودی شد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت و قیمت‌ها در بازار گفت: همانطور که اشاره شد قیمت  انس جهانی در محدوده 1815 دلار قرار داد و هر دلار آمریکا نیز در حدود 22 هزار و 400 تومان معامله می‌شود؛ بنابراین باتوجه به افزایش این دو پارامتر، قیمت سکه و به‌ویژه قیمت طلا به نسبت طلای جهانی بالا بوده و افزایش داشته‌ است. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با افزایش 300 هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، 10 میلیون و 500 هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم با 100 هزار تومان افزایش 9 میلیون و 600 هزار تومان قیمت دارند. در حال حاضر حباب سکه در محدوده 950 هزار تومانی برای هر قطعه سکه است.

کشتی‌آرای افزود: قیمت هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و 300 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و 120 هزار تومان و سکه‌های یک گرمی یک میلیون و 600 هزار تومان است. همچنین هر مثقال طلا چهار میلیون و 170 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 962 هزار و 400 تومان قیمت دارند.

 در ابتدای هفته‌ای که گذشت، سکه طرح جدید  10 میلیون و 200 هزار تومان و سکه طرح قدیم  9 میلیون و 500 هزار تومان داد و ستد می‌شد. نیم‌سکه پنج میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و 900 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 550 هزار تومان قیمت داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان