تحلیل پوشش اهالی هم‌گناه؛ رُژ قرمز، موی فِر و بلوند

لباس کاراکترهای سریال‌ها و فیلم‌ها هم الگو می‌سازد و هم در خودش چیزهایی دارد که با نگاهی دقیق‌تر متوجه‌اش می‌شویم، در این مطلب لباس کاراکترهای سریال «هم‌گناه» را بررسی کرده‌ایم.

تحلیل پوشش اهالی هم‌گناه؛ رُژ قرمز، موی فِر و بلوند

وب‌سایت چی بپوشم: لباس کاراکترهای سریال‌ها و فیلم‌ها هم الگو می‌سازد و هم در خودش چیزهایی دارد که با نگاهی دقیق‌تر متوجه‌اش می‌شویم، در این مطلب لباس کاراکترهای سریال «هم‌گناه» را بررسی کرده‌ایم.

سریال هم‌گناه یکی از پرطرفدارترین سریال‌های پخش خانگی حال حاضر در ایران است که بینندگان زیادی دارد. تیم بازیگری این فیلم، بسیار معروف بوده و کارگردانی سریال نیز برعهده مصطفی کیایی است که پیشتر نیز فیلم‌هایی همچون «چهارراه استانبول»، «مطرب» و «بارکد» در کارنامه هنری خود داشت. هرچند که هم‌گناه، سریالی کامل نیست، اما می‌توان گفت که یک سر و گردن از سایر سریال‌های پخش خانگی درحال پخش است که این نکته درمورد طراحی لباس سریال نیز صدق می‌کند. با ما همراه باشید تا طراحی لباس شخصیت‌های سریال هم‌گناه را بررسی کنیم.

فرید

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

فرید صبوری، بزرگترین عضو خاندان صبوری است که به‌نوعی رهبری خانواده را برعهده دارد. لباس‌هایی که برای فرید طراحی شده، اکثرا لباس‌هایی سنتی است که نشان‌دهنده افکار اوست. در این میان، رنگ‌های شاد و متنوعی که می‌پوشد، مثل صورتی، قرمز و…، شاید بیانگر این باشد که فرید قصد دارد افکار سنتی خود را زیر پوششی از مدرنتیه پنهان کند. استفاده از توناژ‌های بنفش، ارغوانی و… در لباس‌های فرید و فریده، نشان از اشرافیتی که قصد دارند، به رخ بکشند نیز دارد.

فریده

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

فریده را معمولا با لباس‌های معمولی، اما مدرن می‌بینیم؛ لباس‌های گران‌قیمت و خوش‌رنگ و لعابی که نشان‌دهنده جایگاهی است که او برای خود در خانواده و اجتماع تصور می‌کند. در این میان گاهی لباس‌هایی برتن او می‌بینیم که اصطلاحا جوانانه است؛ مثل زمان‌هایی که سوییشرت و شلوار پوشیده و می‌دود و ورزش می‌کند؛ مادری که با وجود افکار سنتی، قصد دارد خودش را مدرن نشان دهد؛ مانند زمان‌هایی که دوست‌دختر پسرش به منزل او رفت‌وآمد می‌کند، اما نمی‌تواند دخالت‌های مادرانه‌اش را کنار بگذارد. در سکانسی که فریده به سراغ زیبا می‌رود، او را می‌بینیم که شال قرمز بر سر می‌گذارد و هنگام استفاده از رژلب قرمز، لبخند می‌زند؛ رنگی که نماد قدرت و تحکم نیز هست.

روشنک

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های سریال، روشنک است که هنوز هم کاملا مشخص نیست که هدف اصلی‌اش از ورود به خانواده صبوری چیست. لباس‌های روشنک به‌خوبی برای شخصیتش طراحی شده؛ لباس‌های لایه‌ای روی هم، پارچه‌هایی با جنس سنگین و بافت‌های خاصی مثل بوکله که پرز‌های فرفری دارد و رنگ‌های مختلف. در این میان موی فر روشنک نیز می‌تواند نشان از پیچیدگی شخصیت او داشته باشد.

پیمان

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

پیمان تقریبا همیشه مشکی می‌پوشد. هوش، جدیت، قدرت، ناشناخته بودن، عدم بیان احساسات و درعین حال عزاداری از خصوصیات رنگ مشکی است که ویژگی‌های پیمان را نیز می‌رساند. پیمان به قصد انتقام وارد خانواده صبوری شده و لباس‌هایی که می‌پوشد، از جنس چرم، بافت‌های سنگین و… است که به‌نوعی باری را می‌رساند که سرنوشت بر دوش پیمان گذاشته شده است.

سارا

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

سارا بااینکه یکی از عموزاده‌های خانواده است، اما شخصیتی مقتدر دارد که درعین حال رک و روراست است؛ جدی است، اما مهربان است. سارا استایلی مینیمال دارد و لباس‌هایی ساده و راسته می‌پوشد؛ لباس‌هایی معمولا رسمی (فرمال) که مناسب زنی اهل کار است که منطقی قوی دارد (البته اگر در ادامه در دام عشقی نافرجام گرفتار نشود).

فرهاد

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

فرهاد را می‌توان تنها فرزند خانواده صبوری دانست که در زندگی دیگران دخالت نمی‌کند و با همگی مهربان است؛ رنگ‌هایی که فرهاد می‌پوشد، مثل سبز زیتونی، سرمه‌ای، خاکستری تیره و… به‌نوعی نشان از حس آرامش و اعتماد دارد. فرهاد، استایلی کلاسیک دارد؛ البته استایل کلاسیک با سنتی متفاوت است. کلاسیک‌پوش‌ها در اروپا (فرهاد در اروپا زندگی می‌کند)، معمولا افرادی مقید به چهارچوب‌های اخلاقی هستند که درعین حال قابل اعتماد و مهربانند.

سیما

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

شاید یکی از شخصیت‌هایی که به‌خوبی به لباس‌هایش پرداخته نشده، سیما، شخصیت ترنس سریال است؛ البته می‌توان این مسئله را به ممیزی‌ها و بسته بودن دست عوامل نیز مرتبط دانست. سیما دختری است که ازنظر روحی به پسر بودن گرایش دارد و به‌طوری که خودش می‌گوید از اینکه لباس‌های زنانه بپوشد، متنفر است، اما تقریبا در تمامی قسمت‌های سریال، او را با لباس‌هایی می‌بینیم که درحال حاضر در بین بسیاری از دختر‌های ایرانی رواج دارد، لباس‌هایی به‌سبک گرانج (پیراهن چهارخانه بلند)، هیپ‌هاپ (سوییشرت و شلوار)، تام‌بوی و… درواقع او را با استایلی که به استایل پسرانه شباهت داشته باشد، نمی‌بینیم.

زیبا

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

سبک لباس پوشیدن زیبا نشان‌دهنده زنانی از جامعه است که روی پای خود می‌ایستند و به‌عبارتی در شهری درندشت مجبور به انجام مشاغل سختی هستند که با افراد مختلفی در ارتباط است. کاپشن‌های بلند و گشاد، شش جیب و به‌عبارتی مردانه، استفاده از رنگ‌های خنثی و شلوار‌های گشاد که به‌نوعی زنانگی او را پنهان می‌کنند. استفاده از رنگ‌های خنثی و تیره مثل مشکی و خاکستری، نشان‌دهنده و غم و راز درونی زیبا نیز هست.

نسرین

درباره طراحی لباس سریال ایرانی هم‌گناه

در اکثر لباس‌های نسرین، همسر فریبرز، می‌توان آیتم‌های آبی را مشاهده کرد. غم و افسردگی پنهانی که گاهی حتی پنهان نیست، با این رنگ بروز پیدا می‌کنند. می‌توان گفت که نسرین بیشتر از سایر شخصیت‌ها آرایشی می‌کند که به چشم بیاید و موهایش را می‌آراید و از رنگ‌های بلوند استفاده می‌کند؛ نسرین سال‌هاست که قصد دارد خود را در زندگی به فریبرز نشان دهد، فریبرز سال‌هاست که او را نمی‌بیند و نسرین سال‌هاست که سعی دارد در این زندگی جایی داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان