رسیدن بازار سرمایه به شرایط ثبات، با وضعیت فعلی نرخ‌های جهانی/ اختلالات هسته معاملات ادامه می‌یابد

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: دلار در محدوده 22 هزار تومان ثابت مانده است. قیمت دلار نیز موجب شده است که بازار سرمایه، شرایط ثابتی را تجربه کند.

وی افزود: حس ترس به دلیل بازدهی با اهمیتی که در بازار رخ داده، ایجاد شده است. به نظر می‌رسد به طبع این امر، اصلاحی در بازار سرمایه رخ دهد.

هلالات تصریح کرد: به نظر می‌رسد که جریان دلار و بازار جهانی، فضای ذهنی را برای سرمایه‌گذاران بهتر کرده و موجب شده است که بازار، معاملات بهتری را درمقایسه با تصوراتی که وجود داشت، تجربه کند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نمیتوان به طور قطعی شرایط را برای روزهای آینده پیش‌بینی کرد. من فکر می‌کنم اگر موضوعات بنیادی را مدنظر قرار داده و قیمت‌های جهانی و نرخ ارز فعلی را در نظر بگیریم، بازار در محدوده شرایط فعلی باقی خواهد ماند. ممکن است اصلاحاتی رخ دهد و قیمت‌ها، به سمت بالا یا پایین حرکت کنند. فکر می‌کنم بازار سهام به یک نقطه تعادلی رسیده است و مدت زمانی را در محدوده فعلی سپری خواهد کرد.

وی گفت: ممکن است با رسیدن بازار به تعادل، برخی از فروشندگان سفارشات خود را حذف کنند. اما به طور کلی، سیستم معاملاتی با اختلال همراه است. من فکر می‌کنم چنین اختلالاتی تداوم یابد و در میان مدت رفع شود.

هلالات اضافه کرد: میتوان گفت فعالان بازار سرمایه و دیگر سرمایه‌گذاران، باید خود را با اختلالات هسته معاملات تطبیق دهند. عرضه‌های اولیه در حال افزایش است. در هر عرضه اولیه، حدود پنج میلیون نفر آنلاین و در روزهایی که عرضه اولیه وجود ندارد، 800 هزار نفر آنلاین می‌شوند. بنابراین با افزایش عرضه‌های اولیه در روزهای آینده، با اختلالات بیشتر هسته معاملات مواجه خواهیم شد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: زمانی که اعلام شد، ETFهای دولتی به طور حتم عرضه خواهند شد، در مثبت شدن بازار امروز تاثیر گذاشت. نکته قابل توجه دیگر، رشد بیشتر قیمت فرآورده‌های نفتی درمقایسه با یک ماه گذشته بوده و این امر در استقبال از نمادهای پالایشی تاثیر گذاشته است.

وی اظهار داشت: شاید بتوان گفت، تجدید ارزیابی احتمالی، صندوق‌های «دارا دوم» و «دارا سوم» و شرایط بازارهای جهانی نیز بر خوب بودن معاملات پالایشی‌ها تاثیر گذاشته است و تداوم روند مثبت آنها پیش‌بینی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان