چگونه تعمیرگاه موبایل راه بیندازیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین، خراسان نوشت: البته باید گفت که علاقه خیلی مهم است. این که آن فرد دوست داشته باشد تا در این حوزه فعالیت کند و همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارد. حالا اگر تحصیلات مرتبط با آن در رشته های الکترونیک و سخت افزار هم داشته باشد، خیلی هم بهتر خواهد بود. این روزها که استفاده از تلفن های همراه افزایش پیدا کرده و فناوری آن ها چه سخت افزاری و چه نرم افزاری تخصصی تر شده است، نیاز به متخصصان برای تعمیر گوشی هم بیشتر احساس می شود. بیشتر جوانان هم وقتی اوضاع این کسب وکار را در هر شرایط  اقتصادی خوب می دانند، درصدد ورود به آن هستند؛ اما هر کسب وکاری حتی اگر هم ورود به آن آسان باشد، اصولی دارد که باید رعایت شود.

گذراندن دوره های خاص تعمیرات

تعمیر گوشی فعالیت کاملا تخصصی است. با این که بدون پیش نیاز به تحصیلات خاصی هم می توان وارد این کار شد؛ اما قبل از ورود اصلی باید دوره خاص مربوط به تعمیرات آن را بگذرانید. تا قبل از آن هر فردی باید به صورت تجربی و از طریق فیلم تمامی موارد را آموزش می دید؛ اما امروزه به راحتی در کلاس ها و در طی مدتی تمامی اصول فنی مربوط را یاد خواهد گرفت. البته که فقط گذراندن دوره نیست، بلکه هر فردی باید در دوران آموزش و حتی بعد از آن همیشه اطلاعات خود را با مطالعه کتاب ها و دیدن فیلم های آموزشی به روز کند. این روزها کسی موفق است که بتواند خاص ترین تلفن های همراه را هم تعمیر کند.

اجاره کردن یک واحد کوچک

یکی از مزیت های این کار، نیاز نداشتن به واحد بزرگ است. این کار را می توان حتی از یک مکانی به اصطلاح زیرپله هم شروع کرد. اگر بودجه ای برای اجاره نداشتید، بهترین حالت شریک شدن با یک فروشنده و اجاره کردن میزی در آن برای تعمیر است. اتفاقا اگر بتوانید چنین کاری کنید، خیلی بهتر است. بیشتر واحدهای تعمیراتی تلفن همراه در خود فروشگاه ها وجود دارند. به این صورت که هر وقت شخصی برای خرید تلفن همراه مراجعه کند، با شما هم آشنا شده و برای تعمیر، گوشی را به فروشگاه تان خواهد آورد. در صورتی که چنین امکانی را نداشتید، بهتر است که مغازه ای را نزدیک به پاساژهای فروش تلفن همراه یا در مکان های شلوغ شهر اجاره کنید.

سرمایه لازم برای شروع به کار

سرمایه لازم برای شروع به کار به چندین بخش تقسیم می شود. اول از هزینه آموزش است. حداقل یک میلیون تومان باید هزینه شرکت در دوره ها را بپردازید. هزینه مربوط به جواز است که آن هم حدود همین قیمت می شود. دیگر هزینه برای اجاره است که بسته به هر ناحیه متفاوت خواهد بود؛ اما مهم ترین بخشی که باید سرمایه خود را برای آن نگه دارید، خرید تجهیزات است. در جدول زیر چندین وسایل لازم و قیمت حدودی آن ها را نوشته ایم:

 

jpgfile_20421_13288_637300336371316717.jpg

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان