نوبخت خبر داد

همسان‌سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشسته‌ها از اول مهر

آنطور که رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید همسان‌سازی ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان و شاغلان هم‌تراز از اول مهر اجرایی خواهد شد.

همسان‌سازی 90 درصدی حقوق بازنشسته‌ها از اول مهر

به گزارش ایسنا، امروز شنبه (21 تیر ماه ) محمدباقر نوبخت-رئیس سازمان برنامه و بودجه- طی لایو اینستاگرامی گزارش جدیدی از تازه‌ترین‌  اقدامات  سازمان برنامه و بودجه در راستای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حمایت از کادر درمان کشور ارائه کرد.

معاون رئیس جمهور با  تاکید بر اینکه این 90 درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان هم‌تراز از ابتدا هم در نظر دولت بوده است، اعلام کرد که جداول مربوط به تعیین شاغل مشابه با همکاری بازنشستگان تهیه و به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: ظرف یکی، دو ماه آینده این تأمین اعتبار از جابه جایی ردیفهای اعتباری انجام خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه از اول مهرماه این همسان‌سازی انجام می‌شود تاکید کرد، با وجود به بار سنگین مالی همسان سازی، یک اقدام تاریخی در راستای حمایت از حقوق بازنشستگان انجام شد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جلسات متعدد مشورتی که با حضور نمایندگان بازنشستگان در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، گفت: تا کنون جلساتی با حضور بیش از  60 نفر از نمایندگان بازنشستگان محترم برگزار شده و عمده پیشنهادات این عزیزان مبتنی بر همسان سازی 90درصدی حقوق بازنشستگان  شاغلان هم‌تراز بود، این پیشنهاد مورد تایید دولت بوده و در نهایت همین پیشنهاد پیگیری خواهد شد.
وی افزود: در نهایت مقرر شد جدولی تهیه شود که در آن دریافتی بازنشستگان تا 90درصد شاغلان هم‌تراز همسان‌سازی شود.

نوبخت درباره پاداش بازنشستگان نیز گفت: تا قبل از اول مهر پاداش پایان خدمت همه بازنشستگان لشکری و کشوری سال 1398 پرداخت خواهد شد.

**صدور مجوز استخدام 3000 نیرو در وزارت بهداشت
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به صدور مجوز استخدام جدید 3000 نیروی شرکتی و قراردادی  در وزارت بهداشت که بر اساس درخواست وزیر بهداشت انجام شده است، گفت: پیش از این نیز مجوز استخدام 3400 نفر از کادر درمان به وزارت بهداشت داده شده بود و در این مرحله طی مذاکره‌ای که با وزیر بهداشت انجام شد مقرر شد استخدام رسمی از میان کادر درمان حاضر در دوران مقابله با کرونا صورت گیرد.

وی یادآور شد: طی هفته گذشته 1000 میلیارد تومان کارانه پرستاران پرداخت شده است، همچنین رایزنی‌های لازم برای پرداخت قسط دوم ریالی اعتبار یک میلیارد یورویی با بانک مرکزی انجام شده است، به این ترتیب با واریز قسط دوم ریالی از سوی بانک مرکزی به خزانه، اعتبار لازم به حساب وزارت بهداشت واریز خواهد شد. همچنین از اول مهر ماه فوق العاده ویژه کادر درمان پرداخت خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان