مدیرانی که کودکان، اولویت‌شان نیستند، باید در عملکردشان تجدید نظر کرد

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست شهر دوستدار کودک برشکل‌گیری گفتمان انسان محور و حضور خانواده در شهر تاکید کرد.

محمدرضا جوادی یگانه ضمن قدردانی از مناطقی که در جهت اجرای پروژه شهر دوستدار کودک در پنج محله‌ی منتخب این مناطق از جمله محله شهرآرا در منطقه 2، محله نیلوفر در منطقه 7، محله فدک در منطقه 8، محله صاحب الزمان در منطقه 18 و محله گلستان در منطقه 22  اهتمام ویژه ای داشتند، اولویت های اجرایی طرح شهر دوستدار کودک را ابتدا در این 5 محله که مدیران آنها آکاهی لازم نسبت به اهمیت این طرح را داشته و پیشگام شدند و پس از آن اولویت دوم اجرا را با مناطق و محلاتی دانست که تعداد کودکان بیشتری را در خود دارد.

معاون امور اجتماعی شهردار تهران رویکردی که تا به حال شهر نداشته و یا کمتر به آن توجه شده را رویکرد بازگشت مردم به شهر و یا بازگشت شهر به مردم دانست و افزود: در این رویکرد تلاش ما این است که شهر آپارتمان محور و خودرومحور به شهر انسان محور و شهری برای همه تبدیل گردد.

جوادی یگانه در ادامه سخنانش با اشاره به 4 پروژه‌ی شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار سالمند، شهر مناسب سازی شده برای معلولان و شهر امن برای زنان که در حال حاضر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی دنبال می‌کند، بحث خانواده محوری را به عنوان نقطه ی اتصال و پیونددهنده ی این پروژه ها دانست و افزود: همه ی این پروژه ها می تواند در یک فضا قرار بگیرد و اصولا خانواده باید در شهر جای داشته باشد و فرصتی فراهم گردد که افراد از خانه بیرون بیایند.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد شهر برای افراد میتواند مناسب باشد اما برای خانواده مناسب نیست. در واقع نگاه خانواده محوری در این پروژه ها، نزدیک کردن آنها به هم و اضافه کردن آنها در آیین‌نامه های فنی و اجرایی به تسریع روند کار کمک شایانی خواهد کرد.

جوادی یگانه در پایان با اشاره به عزمی که در این 5 منطقه به عنوان الگو برای اجرایی شدن طرح دوستدار کودک وجود دارد اظهار امیدواری کرد که به زودی تجربه ی این 5 محله به عنوان الگو برای سایر محلات ارائه گردد.

کودکان کنش‌گران فعال در شهر

الهام فخاری رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این نشست کودکان را به عنوان کنشگران فعال در شهر و سهام داران فعالیت های شهری دانست و بیرون آمدن کودکان از محدودیت های درون خانه و فعالیت در شهر و محله، برای ساختن شهری بهتر از نتایج این نگاه در مدیریت شهری برشمرد.

فخاری ضمن تاکید بر مستندسازی و کار رسانه ای دقیق در محلات الگو در جهت معرفی به مدیران شهری و مردم، بیان کرد: این روند باید به عنوان یک مطالبه مردمی از مدیریت شهری پیش برود و در مناطقی که این پروژه به دلیل عدم باور مدیران شهری پیش نمیرود و این مدیران این پروژه ها را در اولویت خود نمی‌بینند،  به عنوان شاخصی مهم در ارزیابی امتیاز مناطق لحاظ شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان