انقلاب نیروگاه خورشیدی پشت بامی با کرونا زیر و رو شد

بازار گرم صنعت پنل خورشیدی پشت بامی در پی شیوع ویروس کرونا که مردم را ناچار کرد در هزینه های خود صرفه جویی کرده و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خانه بمانند، یک شبه زیر و رو شد.

انقلاب نیروگاه خورشیدی پشت بامی با کرونا زیر و رو شد

به گزارش ایسنا، مصاحبه از 12 مدیر شرکتهای فعال در این زمینه در آمریکا و اروپا نشان می‌دهد این شرکت‌ها در تلاش برای بقا، به جای رفتن به درب خانه ها به بازاریابی آنلاین روی آورده اند، از پهپادها برای بازرسی پشت بامها استفاده می کنند، مجوزهای دیجیتالی تهیه کرده و برنامه های فاینانس جدید جذابی به مشتریانشان پیشنهاد می کنند.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، انرژی خورشیدی پس از انرژی بادی، دومین منبع انرژی پاک دارای نرخ رشد پرشتاب در سال 2019 بوده است. تاسیسات خورشیدی پشت بامی که برق مورد استفاده شرکتها یا خانه ها را به طور مستقل و بدون اتصال به شبکه نیرو تولید می کنند، پیش از شیوع بیماری کووید 19، بیش از 40 درصد از این صنعت را تشکیل می دادند.

شرکت تحقیقاتی وود مک کنزی پیش بینی خود از چشم انداز تاسیسات خورشیدی پشت بامی در اروپا و آمریکا در سال 2020 را به میزان 30 درصد کاهش داده اما چشم انداز رشد بازار آسیا به دلیل حمایت دولتی قوی در چین را سه درصد افزایش داده است.

در مقابل، تاسیسات انرژی خورشیدی در ابعاد بزرگ که برای شبکه برق نیرو تولید می کنند، عملکرد نسبتا مطلوبی داشته اند. شرکت مک کنزی پیش بینی خود از رشد این بخش در اروپا را به میزان حدود 10 درصد کاهش داد در حالی که دورنمای آمریکا به دلیل قیمتهای پایین، یارانه ها و حمایتهای دولتی تغییری نکرد.

انجمن صنایع انرژی خورشیدی اعلام کرده که در آمریکا حدود 80 درصد از 100 هزار شغلی که در بخش خورشیدی از بین رفته اند، مربوط به نصابهای پنلهای خورشیدی پشت بامی بوده اند. آمریکا سومین بازار بزرگ تاسیسات خورشیدی پشت بامی در جهان پس از چین و ژاپن است.

بسیاری از کسانی که هنوز شغل خود را در این بخش حفظ کرده اند، با این چالش بزرگ روبرو بوده اند که چگونه هزینه شناسایی مالکان خانه دارای پشت بام مناسب را کاهش داده و آنها را برای خرید پنلها متقاعد کنند. شرکتهای فعال در این بخش به سرعت دست به کار شده و برای مشتریانی که نگران ابتلا به ویروس بودند، وقت فروش مجازی تعیین کردند.

طبق گزارش مک کنزی، این اقدام هزینه جذب مشتری را چهار هزار دلار معادل 22 درصد از میانگین 18 هزار دلار کاهش داده است.

در اروپا هم شرکتهای عرضه کننده تاسیسات خورشیدی پشت بامی، طرحهای فاینانس جذابی را عرضه کرده اند تا مشتریانی که در شرایط کرونایی حاضر به هزینه نیستند را جلب کنند.

بر اساس گزارش رویترز، گروههای صنعت خورشیدی می گویند با وجود نوآوریهایی که صورت گرفته است، مدتی طول خواهد کشید تا این صنعت به طور کامل بهبود پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان