امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل زندان‌های استان تهران

امروز تفاهم نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل زندان‌های استان تهران برای نشر و ترویج مباحث فرهنگی میان زندانیان به امضاء طرفین رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل زندان‌های استان تهران

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های تهران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه می‌تواند منشأ خیر و برکت در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی باشد، گفت: امروزه مجموعه سازمان زندان‌ها و اداره کل زندان‌های استان تهران نقش بی بدیلی در نظم و انظباط اجتماعی دارند و وجود زندان یک ضرورت اجتماعی است.

حیات الغیب ادامه داد: هر چند مجموعه زندان و قوه قضاییه به دنبال کاهش جرم، زندانی و مجازات است، اما نیاز است کسانی که هنجارشکنی می‌کنند و جرمی مرتکب می‌شوند به زندان بروند.

وی افزود: تحولات اساسی در زندان‌ها به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است و با توجه به فرمایشات امام راحل و رهبر انقلاب هدف و غایت مجموعه زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت شرافت آمیز زندانیان به جامعه است که این کار با قوت در حال انجام است.

حیات الغیب با توجه به تداوم کار‌های فرهنگی و دینی گفت: در چند سال گذشته اداره زندان‌ها به عنوان دستگاه برتر در بحث نماز بوده است و سال گذشته 140 هزار نمازخانه در زندان‌های سطح تهران بازسازی و نوسازی شده است.

رئیس اداره کل زندان‌ها افزود: برنامه‌های قرآنی زیادی در زندان‌ها انجام شده و همچنین نهضت سواد آموزی و تحصیل در دانشگاه‌ها نیز فراهم شده است.

وی افزود: اقدامات دیگری همچون برنامه برای اوقات فراغت و مهارت‌های روانشناسی نیز انجام شده است که برای جلوگیری از بازگشت دوباره به زندان و همچنین افزایش مهارت برای زندانیان بوده است.

حیات الغیب با اشاره به توزیع 8 هزار بسته کمک‌های نقدی و غیر نقدی در میان خانواده زندانیان گفت: توجه به خانواده‌های زندانیان از دغدغه‌های ما است و به دستور مقام معظم رهبری کمک‌های زیادی به خانواده‌های زندانیان شده که با حفظ شأن این افراد و خانواده‌ آن‌ها این کار صورت گرفته است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سهرابی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به فعالیت‌های متعددی که انجام شده است، گفت: فعالیت‌های این سازمان بیشتر در حوزه‌های ورزشی، کودک و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین سهرابی افزود: میز تخصصی راهبرد‌ی طلاب در زندان‌ها انجام خواهد شد که از این کار سه هدف مد نظر است. شناخت زیست بوم زندانیان توسط طلاب که از طریق برگزاری دوره‌ها و فعالیت‌های میدانی انجام خواهد شد، هدف دیگر ارائه ایده پردازی و فعالیت‌های مکمل به سازمان زندان‌ها است و سومین هدف نیز ایجاد جریان تبلیغی که طلاب با دانش و توان تبلیغی باعث زندگی بهتر و عدم بازگشت زندانیان به زندان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تهران ادامه داد: این تفاهم نامه شروع همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل زندان‌ها خواهد بود و همچنین فراخوانی نیز انجام خواهد شد که آموزش بیشتر و نیرو‌های متخصص بیشتری کار تبلیغات را انجام دهند.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان