درمان تیرگی آرنج با روش های خانگی

تیرگی آرنج یکی از معضلاتی است که افراد مختلف به‌خصوص خانوم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری دغدغه این را دارند که به نحوی تیرگی آرنج خود را از بین ببرند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب روش‌های رفع تیرگی آرنج را خدمتتان معرفی کنیم.

درمان تیرگی آرنج با روش های خانگی
 وب‌سایت صورتی‌ها: تیرگی آرنج یکی از معضلاتی است که افراد مختلف به‌خصوص خانوم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و بسیاری دغدغه این را دارند که به نحوی تیرگی آرنج خود را از بین ببرند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب روش‌های رفع تیرگی آرنج را خدمتتان معرفی کنیم. همه روش‌های معرفی شده، خانگی بوده و تاثیر زیادی در کم رنگ کردن این معضل دارند و شما به راحتی با رعایت تمام نکات گفته شده، خواهید توانست از شر تیرگی پوست در آرنج خود خلاصی یابید.
 
 

بیشتر بخوانید:

رفع تیرگی آرنج با روش‌های خانگی

روش‌های خانگی رفع تیرگی آرنج

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، بیماری یا ماده‌ای که باعث بروز این مشکل می‌شود، ملانین اضافی تولید شده در پوست است که به مرور زمان می‌تواند باعث بروز لکه‌های تیره پوستی در بخش بازوی شما نیز شود.

درمان قطعی و دائمی برای از بین بردن تیرگی آرنج وجود ندارد، اما شما به راحتی با رعایت نکات گفته شده در این مقاله خواهید توانست تیرگی آرنج خود را تا حد زیادی و به صورت مقطعی از بین ببرید.

چگونه تیرگی آرنج را از بین برریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که روش‌های زیادی برای رفع تیرگی آرنج وجو دارد که در این بین روش‌های خانگی رفع تیرگی آرنج بسیار کاربردی هستند و هزینه زیادی نیز در برندارند. همچنین عوارض استفاده از دارو‌های خانگی در درمان تیرگی آرنج بسیار ناچیز بوده و مشکلی برایتان به وجود نخواهند آورد.

بیشتر بخوانید:

روش های خانگی برطرف کردن خشکی و تیرگی پوست آرنج

برخی از روش‌های خانگی درمان تیرگی آرنج

تعداد روش‌ها بسیار زیاد است چرا که در مناطق و فرهنگ‌های مختلف روش‌های متفاوت زیادی وجود دارد. برخی از روش‌های خانگی رفع تیرگی آرنج را در ادامه خواهید خواند.

1. آلوئه‌ورا

اولین روش خانگی درمان تیرگی آرنج، آلوئه‌ورا است. این گیاه فوق العاده مفید و مؤثر، پوست را نرم می‌کند و میزان التهاب و تنش پوستی را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید که از ژل آلوئه‌ورا برای رفع تیرگی آرنج خود استفاده کنید، حداقل روزی دوبار باید آن را بر روی ناحیه تیره آرنج خود بمالید.

رفع تیرگی آرنج با روش‌های خانگی

2. جوش شیرین:

جوش شیرین خاصیت لکه برداری و پاکسازی دارد و به مرور زمان مقدار تیرگی پوست آرنج را کاهش می‌دهد. برای استفاده از این روش خانگی کافیست مقداری جوش شیرین را به یک کاسه آب اضافه نمایید تا حالتی خمیری مانند به خود بگیرد.

سپس مخلوط به دست آمده را هفته‌ای دوبار روی بخش تیره پوست قرار دهید تا تیرگی آرنج شما را از بین ببرد.

3. آب میوه:

مرکبات به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، می‌توانند در درمان لکه‌های پوستی مؤثر واقع شوند. مرکباتی مثل لیمو، پرتقال و ….

مقداری از آب مرکبات گفته شده را در فنجانی بریزد و پنبه را به آب آن اضافه کنید و به صورت ملایم روی پوست خود بکشید. برای تاثیر گذاری بهتر این روش، باید حداقل روزی چندین بار این کار را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:

نکاتی برای رفع تیرگی زانو و آرنج

4. جو دوسر و ماست:

بلغور جو دوسر و ماست هردو خاصیت تسکین دهنده‌گی دارند و می‌توانند رطوبت کافی به پوست خشک برسانند. این محلول هم به صورت ماسک تاثیر بهتری روی پوست دارد.

مقداری مساوی از ماست و جو دسر را با هم مخلوط کنید و روی آرنج خود قرار دهید. حدود 20 دقیقه صبر کنید و آرنج خود را بشویید.

رفع تیرگی آرنج با روش‌های خانگی

5. زردچوبه:

یکی از روش‌های خانگی رفع تیرگی آرنج استفاده از زردچوبه است. زردچوبه هنگامی که به صورت خمیر روی پوست قرار می‌گیرد، تاثیر باورنکردنی در روشن کردن پوست دارد.

مقداری پورد زردچوبه را با آب مخلوط کرده و مستقیما روی آرنج خود بگذارید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس آرنج خود را بشویید.

6. پاکسازی پوست آرنج:

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید با آن تیرگی آرنج خود را از بین ببرید، رسیدگی به پوست و پاکسازی آن است. برای این کار هم می‌توانید از انواع محلول‌های پاکسازی کننده استفاده نمایید و هم این که در طول استحمام خود در چندین نوبت اقدام به پاکسازی پوست ناحیه آرنج خود بکنید.

7. لایه برداری آرنج:

لایه برداری سلول‌های مرده جمع شده در ناحیه آرنج کمک زیادی به رفع تیرگی‌ها خواهد کرد. برای این کار هم می‌توانید از انواع لایه بردار‌ها استفاده نمایید و یا این که از اسکراب شکر کمک بگیرید.

رفع تیرگی آرنج با روش‌های خانگی

8. کرم ضد آفتاب:

اگر آرنج شما مدت زیادی در مقابل نور مستقیم خورشید قرار می‎گیرد بهترین راه برای حفاظت از پوست آرنج و جلوگیری از بروز تیرگی در آن، استفاده از کرم ضد آفتاب است. چون آرنج همیشه در حال کشش است، نیاز است که در طول روز، چندین نوبت از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

دلایل بروز تیرگی آرنج چیست؟

دلایل زیادی را می‌توان شمرد که ممکن است باعث بروز تیرگی پوست در آرنج شما شوند. برخی از مهم‌ترین علل بروز تیرگی در آرنج عبارت‌اند از:

عوارض استفاده از برخی دارو‌ها مخصوصا دارو‌های ضد بارداری

نیش حشرات و یا بریدگی و آسیب دیده‌گی پوست در ناحیه آرنج

استفاده از انواع محصولات نگهداری از پوست

نوسانات هورمونی در دوران باردای

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی

تجمه پوست مرده و عدم پاکسازی پوست

افزایش سن

ممنون از شما همراهان عزیز که تا انتها با ما همراه بودید. امیدواریم که از روش‌های گفته شده استفاده کنید و نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان