امیر قربانی: به موشک‌های Fire&Forget با برد ۸.۵ کیلومتر دست یافته‌ایم

خبرگزاری فارس: امیر یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از کارکنان برتر هوانیروز در جشنواره مالک اشتر ین یگان، گفت: آمریکایی‌ها وقتی با پیروزی انقلاب از ایران رفتند، فکر کردند هوانیروز به سرعت زمین‌گیر می‌شود، اما همه دیدند که هوانیروز در جریان غائله‌های گنبد و پاوه چه رشادت‌هایی را از خود نشان داد. اگر پرواز شب شهید کشوری در ارتفاعات سر به فلک‌کشیده غرب انجام نمی‌شد، مشخص نبود پاوه چه سرنوشتی پیدا می‌کرد.

وی افزود: خیانت منافقین به کشور ما را هیچ کس تا کنون انجام نداده است و هوانیروز در عملیات مرصاد، کمر منافقین را شکست.

امیر قربانی با بیان اینکه امروز هوانیروز در بحث دفاعی و امنیتی دستاورد‌های بسیار خوبی داشته است، عنوان کرد: به موشک‌های Fire&Forget (شلیک‌کن-فراموش کن) با برد 8.5 کیلومتر دست یافته‌ایم و در آینده این برد به 20 کیلومتر و 100 کیلومتر هم خواهد رسید.

وی با بیان اینکه هوانیروز بزرگترین رزمایش شبانه را در تاریکی مطلق به مدت 6 ساعت انجام دادیم، گفت: از اقدامات رزمی تا تخلیه مجروح در این رزمایش انجام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه امروز ما در هوانیروز 435 نوع قطعه در تعداد 6 هزار تیراژ ساخته‌ایم، گفت: هوانیروز در 4 نقطه کشور از برادران عزیزمان در ارتش، سپاه و هنگ مرزی در مرز‌های کشور پشتیبانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بالگرد‌های هوانیروز تنها در طول یک‌شبانه روز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، 500 سورتی پرواز انجام داد اظهار کرد: هوانیروز در جریان آتش‌سوزی‌های زاگرس 2 هزار نفر نیرو جابجا کرد.

امیر قربانی در پایان گفت: هوانیروز امروز به 18 استان کشور خدمات اورژانس هوایی ارائه می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان