در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تهدید و ترساندن کاربران شگرد جدید کلاهبرداران برای اخاذی در فضای مجازی

سرهنگ رجبی نسبت به شگرد جدید مجرمان سایبری مبنی بر ترساندن نوجوان و شیادی از آن‌ها هشدار داد.

تهدید و ترساندن کاربران شگرد جدید کلاهبرداران برای اخاذی در فضای مجازی

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تهدید کردن و ترساندن نوجوانان به روشی برای سوءاستفاده و دسترسی به اطلاعات مهم و خصوصیشان تبدیل شده و مجرمان سایبری با ارسال پیام‌های مختلف و تهدیدآمیز اقدام به سرقت اطلاعات مهم و بخصوص اطلاعات بانکی این افراد می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری اهداف سودجویانه خود را بر پایه تنهایی و ترس، عدم اعتماد به نفس و عدم همراهی والدین با فرزندان بناکرده و فرزندان را ترغیب به همکاری می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: به لحاظ علمی و عملی، هک کردن از طریق شبکه‌های اجتماعی فقط در صورتی امکان‌پذیر است که به روش لینک ارسالی، اپلیکیشن و یا اسکریپتی بر روی گوشی کاربر نصب شود تا به‌وسیله آن دسترسی به اکانت قربانی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود که در این صورت نیز کاربران با در نظر داشتن این نکته که برنامه‌های موردنیاز خود را از طریق مارکت‌های معتبر دریافت کنند نه شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند جلوی مجرمان را بگیرند.

به گفته سرهنگ رجبی نقش والدین بر نحوه استفاده فرزندانشان برای پیشگیری از وقوع جرایم و کلاهبرداری‌ها موثر است، لذا هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک به کلاهبرداری؛ مراتب را به پلیس فتا گزارش کنند.

بیشتربخوانید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان