پیدا شدن یک بزمجه غول پیکر در شهرستان پرند

یک بزمجه غول پیکر در شهرستان پرند که در زیر کاپوت یک خودرو گیر افتاده بود، پیدا و رهاسازی شد.

پیدا شدن یک بزمجه غول پیکر در شهرستان پرند

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز یک بزمجه غول پیکر تقریبا یک متری در فاز شش شهرستان پرند در زیر کاپوت یک خودروی پژو 206 دیده شد که به کمک آتش نشانان این منطقه در محیطی کاملا دور رهاسازی شد.

درباره این موضوع علیرضا عطایی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تاکنون گزارشی درباره این بزمجه که صبح امروز پیدا شده به ما ارائه نشده است.

او با اشاره بر اینکه در صورت یافتن چنین گونه‌هایی شهرداری شهرستان با محیط زیست تماس خواهد گرفت، گفت: در صورت معرفی گونه به محیط زیست، اگر مشکلی نداشته باشد آن را در محیط طبیعی خودش رهاسازی می‌کنیم، اما اگر مشکل جسمی و فیزیکی داشته باشد آن را در مراکز نگهداری می‌کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پرند با بیان اینکه در سنوات گذشته دو عدد بزمجه دیگر نیز یافت شده است، افزود: شهرستان پرند به دلیل اینکه محیطی بیابانی و خشک دارد زیستگاه بزمجه ها است.

عطایی با تأکید بر حفاظت حیات وحش بیان کرد: ما انسان‌ها به حریم این حیوان‌ها تجاوز کرده‌ایم و وجود این حیوانات در کنار انسان‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما زیستگاه آن‌ها به خطر افتاده است.

او تصریح کرد: ما مجبوریم موارد مشابه این گونه یافته شده امروز را در مناطقی دورتر از محل سکونت انسان‌ها رهاسازی کنیم.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان