استاندار تهران:

‌نشست زمین در دشت ورامین به دلیل استفاده بی رویه از آب‌های زیرزمینی است

ایسنا/تهران استاندار تهران گفت: اگر امروز شاهد نشست زمین ‌دشت ورامین هستیم به دلیل بهره برداری بی رویه از آب‌های زیرزمینی بوده و به این ‌که ما یک نگاه کلان نداشته ‌ایم.

‌نشست زمین در دشت ورامین به دلیل استفاده بی رویه از آب‌های زیرزمینی است

‌انوشیروان محسنی بندپی صبح دوشنبه 23 تیرماه در مراسم پویش «هر هفته الف. ب. ایران» «ساخت و سازها» و «ساز و کارها» که با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو انجام شد، بیان کرد: افتتاح طرح آبرسانی به پیشوا از سد ماملو مطالبه‌ای بود که به تعویق افتاده بود و امروز محقق شد.

استاندار تهران با بیان اینکه همزمان با این طرح مخزن 20 هزار متر مکعبی محمود اباد و عملیات اجرایی 7 و 8 فاضلاب جنوب تهران نیز افتتاح شد، گفت: این عملیات‌ها نشان دهنده این است که همه ما در عمل یک نگاه راهبردی و جامع نگر را برای استان تهران و به ویژه جنوب شرق استان در برنامه‌های وزارت نیرو شاهد بوده ایم.

وی بیان کرد: اگر امروز شاهد نشست زمین در دشت ورامین هستیم به دلیل بهره برداری بی رویه از آب‌های زیرزمینی بوده و به این دلیل بوده که ما یک نگاه کلان نداشتیم که اگر 330 میلیون متر مکعب در سال فاضلاب را تصفیه کنیم و در آب‌های کشاورزی مورد استفاده قرار دهیم و چاه‌ها را ذخیره کنیم؛ می‌توانیم از فرونشست جلوگیری کنیم ، لذا برای تقویت سفره‌های آب زیرزمینی نگاه علمی و تخصصی است که توانست تدوام پیدا کند.

محسنی بندپی یادآور شد: ان شاءالله شاهد این باشیم که «پویش همه با هم» برای تأمین زیرساخت‌ها و هم نگاه به معیشت و وضعیت کنونی که با کرونا کمی آزرده شده تداوم یابد اما باید در نظر داشته باشیم که جامع نگری وزارت نیرو متوقف نشده است و نباید به بهانه کرونا از معیشت و افتتاح طرح‌ها غافل شد.

وی با تاکید بر ادامه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: امیدواریم زودتر زنجیره کرونا را شکست دهیم و با مبارزه همه جانبه با کرونا رویه خدمت و جامع نگری را تداوم بخشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان