امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت راه‌آهن و هلدینگ تایدواتر خاورمیانه/ توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین

اقتصاد آنلاین- محبوبه قرمزچشمه؛ مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین امروز دوشنبه 23 تیر99 بین شرکت راه‌آهن و شرکت هلدینگ تاید واتر خاورمیانه در سالن غدیر ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد، حسین زارعی مدیرعامل شرکت هلدینگ تاید واتر خاورمیانه ضمن بیان اهمیت این پروژه گفت: صدها ساعت کار کارشناسی برای اجرای این پروژه صرف شده است. این طرح زنجیره حمل و نقل غلات را روان می‌کند تا به راحتی به مراکز مصرف برسد. با این روش حمل و نقل ریلی، هزینه مصرف سوخت کاهش می‌یابد و غلات با قیمت ارزان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

وی افزود: بر اساس این طرح یک سوله در بندر شهید رجایی و یک مورد هم در آپرین ایجاد می شود. 

زارعی با بیان اینکه برای اولین بار قرار است طرح حمل و نقل یک پارچه غلات در این سطح اجرایی شود، بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح تحول بزرگی در ارتقاء بهداشت مواد غذایی رخ می‌دهد.

این مدیرعامل با بیان اینکه شرکت مزبور 42 هزار سهامدار دارد، افزود: به صورت کلی  600 واگن جدید برای حمل غلات وارد حمل و نقل ریلی خواهد شد و 2سیلو با ظرفیت 350 هزار تنی ساخته خواهد شد. در مجموع 2000 تا 2500میلیارد تومان برآورد هزینه این طرح است.

سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن در ادامه  اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بزرگی در حوزه ریلی با این تفاهم‌نامه انجام می‌شود و انجام این سرمایه‌گذاری نوید همت بلند برای حرکت به سمت توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: تلاش برای عملیاتی کردن این پروژه با برنامه‌ریزی انجام شده است. سرمایه‌گذار این پروژه شرکت هلدینگ تاید واتر خاورمیانه، در زمینه لجستیک و حمل و نقل دریایی مجرب است و این پروژه با حجم سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان در مدت 2 سال اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این پروژه یک پکیج کامل است که هم پیشرفت در زمینه ناوگان حمل و نقل ریلی و هم اتصال به شبکه ریلی در بندر آپرین را همراه دارد. همچنین ساخت 2سیلو به ظرفیت350 هزار تن در این پروژه یک نقطه عطف در راه آهن و حمل و نقل کشور است.

در ادامه محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی ضمن تشریح اهمیت لجستیک به عنوان زیرساختی برای توسعه اظهار کرد: باید به تدریج سرمایه‌ها را در مسیر مولد سرمایه‌گذاری حرکت دهیم. اگر مدیریت صحیح داشته باشیم جامعه آینده از نظر بنیه مالی هنجارگرا و قدرت‌مند می شود.

 وی افزود: با اجرایی شدن این طرح محصولات به شکل شبکه مویرگی و به اصطلاح در تا در ، جابه‌جا می‌شود و بسیاری از مشکلات جابجایی حل خواهد شد.

وی ضمن تشکر از همت شرکت راه آهن برای امضای این تفاهم نامه گفت: ایمنی، سرعت و ایجاد شبکه لجستیکی در جابجایی‌ها موجب می‌شود به اهداف اصلی و زیر ساختی برسیم.

وی افزود: در حال حاضر 14 هزار کیلومتر ریل در ایران وجود دارد. اگر تمام برنامه‌ریزی‌ها به درستی اجرایی شود این عدد به دو برابر در دو سال آینده می‌رسد. 

اسلامی در انتها خاطر نشان کرد: اگر لجستیک و برند سازی به معنای واقعی رخ دهد، می‌توانیم پیشرفت و توسعه را رقم بزنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان