بزرگترین معامله سال آمریکا؛ Analog با پرداخت ۲۱ میلیارد دلار Maxim را می‌خرد

شرکت سازنده نیمه‌هادی «Analog Devices Inc» از خرید کمپانی «Maxim Integrated Products» خبر داد. ارزش این قرارداد نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار بوده که آن را تبدیل به بزرگترین معامله ۲۰۲۰ در آمریکا می‌کند.

بزرگترین معامله سال آمریکا؛ Analog با پرداخت 21 میلیارد دلار Maxim را می‌خرد

شرکت سازنده نیمه‌هادی «Analog Devices Inc» از خرید کمپانی «Maxim Integrated Products» خبر داد. ارزش این قرارداد نزدیک به 21 میلیارد دلار بوده که آن را تبدیل به بزرگترین معامله 2020 در آمریکا می‌کند.

به گزارش رویترز، Analog Devices Inc یا ADI با انجام بزرگترین معامله خود به ارزشی برابر با 68 میلیارد دلار دست پیدا می‌کند که امکان مبارزه با رقیب بزرگتر خود یعنی «Texas Instruments» را به آن می‌دهد.

«Vincent Roche»، مدیرعامل اجرایی ADI در مصاحبه‌ای اعلام کرده که ترکیب تیم‌های مهندسی به این کمپانی کمک می‌کند تا تراشه‌های تخصصی برای مشتریان خود مانند سازندگان خودروها طراحی کند. Roche گفته:

«اگر در حال تولید کالا باشید، در نهایت از سوی خریداران تحت فشار قرار می‌گیرید، اما ما می‌خواهیم زودتر به این نقطه برسیم و تاثیر واقعی روی سطح کاربرد مشتریان داشته باشیم.»

Analog Devices

ADI در اواسط ماه آوریل و پس از بهبود جزئی ارزش سهام هر دو کمپانی پس از سقوط ناشی از شیوع ویروس کرونا، مذاکره با Maxim را آغاز کرد. ADI که زمانی چنین مبلغی را برای خرید Maxim بالا می‌دانست، حالا به این باور رسیده که در بازار بی‌ثبات کنونی، خرید تمام سهام برای آن منفعت دارد. این دو شرکت طی سه ماه گذشته به صورت مجازی برای مذاکره تشکیل جلسه دادند.

این دو کمپانی اعلام کرده که قرارداد اخیر قدرت Maxim در بازار خودرو و دیتاسنترها را افزایش می‌دهد و حضور گسترده‌تر ADI در دنیای ارتباطات و دستگاه‌های پزشکی دیجیتال را نیز در پی خواهد داشت. شرکت ADI که در ایالت «ماساچوست» مستقر است، سنسور، مبدل اطلاعات، آمپلی‌فایر و دیگر دستگاه‌های پردازش سیگنال تولید می‌کند و در صنایع مختلف از حمل نقل و سلامتی تا محصولات مصرفی قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقر Maxim در کالیفرنیا بوده و در زمینه طراحی و ساخت تراشه‌های آنالوگ مورد استفاده در خودروها، ارتباطات، انرژی و مراقبت‌های بهداشتی فعالیت دارد. در طی این قرارداد، دو مدیر اجرایی Maxim عضو هیئت مدیره ADI خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان