سرهنگ گودرزی خبر داد؛

کلاهبرداری میلیاردی با ارائه رسید جعلی با اپلیکیشن‌های بانکی

رئیس پلیس فتا تهران از دستگیری کلاهبرداری حرفه‌ای خبر داد که با ارائه رسید‌های جعلی اپلیکیشن‌های بانکی ۳۰ میلیارد ریال از ۱۵ مالباخته کلاهبرداری کرده بود.

کلاهبرداری میلیاردی با ارائه رسید جعلی با اپلیکیشن‌های بانکی

کلاهبرداری میلیاردی با ارائه رسید جعلی با اپلیکیشن‌های بانکی

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود گودرزی رئیس پلیس فتا تهران اظهار کرد: تعدادی از شهروندان تهرانی به پلیس فتا مراجعه کردند و در اظهاراتی مشابهی بیان داشتند، به قصد فروش کالا اطلاعات آن را در سایت خرید و فروش فضای مجازی ثبت کردیم و بعد از مدتی مردی با آنان تماس گرفته و مدعی خرید بود و پس از گذاشتن قرار رسید واریزی مبلغ را مشاهده و کالا را تحویل دادیم، اما مبلغی به حسابمان واریز نشد.

وی با اشاره به اینکه 15 پرونده مشابه در پلیس فتا به همین شیوه کلاهبرداری با مشخصات متهم یکسان تشکیل شد، تصریح کرد: تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس فتا بررسی پرونده و شناسایی متهم را بر عهده گرفتند.

این مقام سایبری اضافه کرد: کارآگاهان با بررسی پرونده‌ها و سوابق و شگرد‌های متهمان سابقه دار به سرنخی از حضور یکی از متهمان سابقه دار در این پرونده‌ها رسیدند و شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ گودرزی گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با تغییر محل سکونت خود سعی کرده بود ردپایی از خود بر جا نگذارد که با تلاش ماموران، مخفیگاه جدید وی شناسایی و با دستور قضایی کارآگاهان موفق شدند وی را در یک عملیات پلیسی دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی به جرایم ارتکابی اعتراف و اظهار داشت، پس از آزادی از زندان به علت مشکلات مالی دوباره وسوسه شدم فروشندگان کالا‌ها را در سایت خرید و فروش شناسایی و با گذاشتن قرار ملاقات و ارائه رسید جعلی انتقال وجه به آنان، کالا‌ها را دریافت می‌کردم و به سرعت از محل متواری می‌شدم.

سرهنگ گودرزی در خاتمه با بیان اینکه متهم از مالباختگان 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان