تنها ۱۹ دستگاه از این مدل ساخته می‌شود

قوی‌ترین مدل لامبورگینی

از مدل کوپه سیان که سال گذشته رونمایی شد، ۶۳ دستگاه ساخته شد. قرار است از سیان رودستر ۱۹ دستگاه تولید شود. این دو عدد در کنار هم عدد ۱۹۶۳ را تشکیل می‌دهد که سال تاسیس کارخانه لامبورگینی است.

قوی‌ترین مدل لامبورگینی
تنها 19 دستگاه از لامبورگینی سیان رودستر ساخته می‌شود

پلی به سوی آینده
لامبورگینی نمونه بدون سقفی از قوی‌ترین مدل خود، سیان را رونمایی کرد. "سیان رودستر" (Sian Roadster) یک موتور دوازده سیلندر و یک موتور الکتریکی دارد که در مجموع 819 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعت ماشین 350 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن 2.9 ثانیه است.

سیان، ماشینی با تولید محدود است که بر اساس لامبورگینی آوانتادور ساخته شده است. از مدل کوپه سیان که سال گذشته رونمایی شد، 63 دستگاه ساخته شد. قرار است از سیان رودستر 19 دستگاه تولید شود. این دو عدد در کنار هم عدد 1963 را تشکیل می‌دهد که سال تاسیس کارخانه لامبورگینی است.

قوی‌ترین مدل لامبورگینیهمزمان با رونمایی از مدل جدید، موزه لامبورگینی در محل کارخانه بازگشایی شد

قیمت سیان رودستر اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود حدود سه میلیون 800 هزار دلار باشد. همه 19 دستگاه این ماشین پیش‌فروش شده است. لامبورگینی می‌گوید که طراحانش هر ماشین را به طور کامل با سلیقه مشتری طراحی و تزیین می‌کنند.

موتور الکتریکی سیان به جای باتری از خازنی نیرو می‌گیرد که با وزنی کمتر می‌تواند الکتریسیته بیشتری ذخیره کند.

سیان برای لامبورگینی پلی بین گذشته و آینده است. این کارخانه ناچار است با توجه به روند کنونی صنعت خودرو، به ساخت ماشین‌های الکتریکی فکر کند. از طرفی، موتور‌های دوازده سیلندر و ده سیلندر بخشی از هویت کارخانه است و بسیاری از خریداران فقط به خاطر این موتور‌ها محصولات لامبورگینی را می‌خرند.

راه حل میانه، استفاده از قوای محرکه هیبرید است. لامبورگینی قرار است نسل جدیدی از مدل دوازده سیلندر خود را سال آینده معرفی کند که جانشین آوانتادور خواهد بود. این مدل که هنوز نامش اعلام نشده، قرار است با موتور هیبرید ساخته شود.

موج الکتریکی فولکس‌واگن
 
قوی‌ترین مدل لامبورگینی
آئودی Q4 الکتریکی از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد

دو زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس‌واگن هفته گذشته مدل‌های الکتریکی را که قصد دارند سال آینده به بازار عرضه کنند معرفی کردند. آئودی، خودروساز لوکس گروه فولکس‌واگن، کانسپتی از مدل اسپرت Q4 را نمایش داد که در کنار مدل معمولی این شاسی‌بلند در سال 2021 تولید خواهد شد.

آئودی می‌گوید که این کانسپت تا 90 درصد شبیه به ماشینی است که به مشتری تحویل داده خواهد شد. Q4 با هر بار شارژ می‌تواند تا بیش از 500 کیلومتر حرکت کند و حداکثر سرعتش به 180 کیلومتر در ساعت محدود شده است. Q4 دومین مدل الکتریکی است که آئودی پس از شاسی‌بلند بزرگ‌تر ئی-ترون به بازار عرضه می‌کند. این شرکت سال آینده یک سدان الکتریکی را هم به این مجموعه اضافه خواهد کرد.

قوی‌ترین مدل لامبورگینی
کوپرا ال-بورن براساس اولین مدل الکتریکی فولکس‌واگن ساخته می‌شود

همزمان، سئات، خودروساز اسپانیایی و عضو دیگر گروه خودروسازی فولکس‌واگن تصاویری از یک مدل الکتریکی اسپرت به نام "کوپرا ال-بورن" منتشر کرده است. ال-بورن نمونه اسپرت‌تری از اولین فولکس‌واگن الکتریکی به نام ID3 است که به زودی به بازار خواهد آمد. جزییات فنی زیادی از ماشین منتشر نشده و سئات تنها گفته شتاب صفر تا 50 کیلومتر در ساعت ماشین زیر سه ثانیه است.

هم آئودی و هم سئات جدید بر روی پلتفرم الکتریکی گروه فولکس‌واگن به نام MEB ساخته می‌شود. گروه فولکس‌واگن قصد دارد تا سال 2025 سالانه یک میلیون دستگاه ماشین الکتریکی بفروشد که همه بر روی این پلتفرم ساخته خواهد شد.

آپشن اجاره‌ای
 
قوی‌ترین مدل لامبورگینی
ب‌ام‌و می‌گوید سیستم عامل ماشین‌هایش به طور کامل متحول شده است

ب‌ام‌و امکان تازه‌ای به ماشین‌هایش اضافه کرده که از طریق آن راننده می‌تواند آپشن‌های ماشین را برای زمانی مشخص اجاره کند.

سخت‌افزار مورد نیاز این آپشن‌ها هنگام ساخت در ماشین قرارداده شده، اما فعال نیست. با این سرویس، راننده می‌تواند امکاناتی نظیر گرم‌کن صندلی، سیستم کروز‌کنترل هوشمند یا نقشه‌های دقیق‌تر را برای مدتی مجانی امتحان کرده و سپس این آپشن‌ها را با پرداخت هزینه‌ای فعال کند.

ب‌ام‌و می‌گوید به این ترتیب رانندگان مجبور نیستند همه آپشن‌هایی را که می‌خواهند در زمان خرید سفارش دهند و می‌توانند هر وقت که بخواهند آن‌ها را بخرند یا با لغو اشتراک، این آپشن‌ها را غیرفعال کنند. همچنین به کسانی که ماشین‌ها را دست دوم می‌خرند هم این فرصت داده می‌شود تا آپشن‌هایی به ماشین اضافه کنند.

این امکان تازه، بخشی از به‌روزآوری سیستم عامل ماشین‌های ب‌ام‌و است. کارخانه آلمانی می‌گوید با این به‌روزآوری، سیستم عامل به طور کامل متحول شده است. از جمله امکانات تازه دیگری که با این سیستم عامل معرفی شده، سرویسی است که پیش از رسیدن راننده به مقصد برای ماشین جای پارک پیدا می‌کند. همچنین اطلاعات اضافی مانند مکان‌های دیدنی اطراف ماشین در کنار نقشه به راننده نمایش داده خواهد شد.

رابطه با پلیس
 
قوی‌ترین مدل لامبورگینی
فورد حدود دو سوم از ماشین‌های پلیس آمریکا را می‌سازد

مدیران فورد درخواست کارمندان برای توقف ساخت ماشین‌های پلیس را رد کردند. پس از قتل جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس، کارمندان این خودروساز آمریکایی از مدیران خواسته بودند تا همکاری با پلیس آمریکا را متوقف کند.

مرگ جورج فلوید به موجی گسترده از اعتراض به نژادپرستی دامن زد. با بالا گرفتن ناآرامی‌ها و مطرح شدن بحث تبعیض نژادی در آمریکا، مدیران فورد همراه با دیگر خودروسازان آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که چشم بستن بر روی سیستمی که بر اساس سرکوب بنا شده باشد امکان‌پذیر نیست.

این بیانیه راه را برای کارمندان شرکت باز کرد تا این سوال را مطرح کنند که آیا همکاری با ماموران قانون کار درستی است.

علاوه بر پیشنهاد قطع کامل رابطه با پلیس، برخی هم پیشنهاد کردند که فورد فقط با اداره‌های پلیسی کار کند که روش کار خود را اصلاح کرده باشند. آن‌ها همچنین پیشنهاد کردند ماشین‌های پلیس به دوربین‌هایی مجهز شود که به طور خودکار عملیات پلیس را ضبط کند.

جیم هکت، مدیر فورد در واکنش به این پیشنهادات، در نامه‌ای به کارمندان گفت که همزمان با مخالفت این شرکت با هرگونه سرکوب سیستماتیک، فورد کار با پلیس را متوقف نخواهد کرد. هکت گفت که ماموران قانون در نشاط و امنیت جامعه نقش مهمی دارند و جهان بدون شجاعت و فداکاری پلیس‌های خوب از حرکت خواهد ایستاد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان