مخبر خبرداد؛

ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در سال ۹۹

رئیس ستاد اجرایی از ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در سال ۹۹ در کشور خبر داد.

ایجاد 300 هزار شغل در سال 99
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درآیین رونمایی از طرح تامین آب شرب به هزار روستا اظهار کرد: در جلسه اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس ایشان به تعاون و احسان مجددا تاکید کردند.

او با بیان اینکه ما در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از دوم اسفندماه با شیوع بیماری کرونا مشغول خدمت رسانی هستیم، گفت: اقدامات موثر را در این زمینه از جمله تأمین تجهیزات دارو و ... انجام دادیم.

مخبر گفت: تاکنون هیچ دارویی در سطح دنیا ساخته نشده است که در ستاد اجرایی تولید نشده باشد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با بیان اینکه با هماهنگی وزارت بهداشت و پروتکل های بهداشتی دارو‌های تولید شده در بازار قرار گرفته است.

او با بیان اینکه کار اصلی ستاد اجرایی اشتغالزایی مخصوصاً برای آسیب دیدگان ناشی از کرونا است، گفت: در حال حاضر روزانه 300 طرح اشتغالزایی خرد و خانگی با حجمی بالغ بر هزار شغل مستقیم در کشور در حال انجام است.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام ادامه داد: در مرحله اول و دوم ارسال یک میلیون بسته بهداشتی و 4 میلیون بسته پروتئینی که همچنان در حال اجراست توسط ستاد اجرایی انجام شده است.

او با بیان اینکه مرحله سوم ارسال یک میلیون بسته معیشتی است، گفت: در این بین ارسال یک میلیون بسته بهداشتی در حال انجام است.

او با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد شیوع کرونا ضعف جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت، گفت: اما خداوند ضعفشان را به خودشان برملا کرد و نشان داد جمهوری اسلامی با قدرت درحال انجام وظیفه است.

مخبرگفت: محور اصلی اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام اشتغالزایی و توانمندسازی در مناطق محروم است.

او با بیان اینکه سال گذشته 165 هزار شغل در مجموعه ستاد اجرایی ایجاد شد، ادامه داد: امسال این مجموعه 300 هزار شغل را پوشش خواهد داد همچنین از این مقدار 200 هزار شغل توسط بنیاد برکت انجام خواهد گرفت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: 210 مرکز بهداشت و سلامت و 12 بیمارستان توسط ستاد اجرایی ساخته شده است که همگی با محوریت مردم انجام گرفت.

او با بیان اینکه 1700 مدرسه ساخته شد و تحویل وزارت آموزش و پرورش شده است، بیان کرد: عملیات‌های خوبی نیز در راستای آبرسانی به مناطق محروم انجام شده است که عمده اعتبارات توسط خود مردم بوده است.

مخبر ادامه داد در حال حاضر 500 روستا که قریب به 300 هزار نفر جمعیت دارند توسط پروژه‌های آبرسانی ستاد اجرایی آب سالم به دستشان می‌رسد.

او با بیان اینکه طبق این تفاهم‌نامه 500 روستای دیگر که قریب به 600 هزار نفر را پوشش می‌دهد دارای شبکه آبرسانی سالم خواهد شد، افزود: امیدوار هستیم تا پایان سال این عملیات انجام شود و اوایل سال بعد تفاهم نامه دیگری را منعقد کنیم.

او ادامه داد: طبق آمار موجود 35 میلیون نفر دچار چالش آب در پیک مصرف هستند.

او با بیان اینکه متعهد شدیم 40 هزار مسکن محرومین و 15 هزار مسکن نیز برای خانواده‌های دارای دو معلول احداث کنیم، گفت: اشتغال زایی ستاد اجرایی بسیار جهت دار است چرا که تولیدات ناشی از اشتغال بر اساس اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات و توسعه صادرات کالا‌های اساسی است.

او با بیان اینکه سال گذشته 20 هزار و 500 طرح مطرح شده به گردانه تولید اضافه شد، گفت: سال گذشته 10 درصد از واردات گوشت کشور جلوگیری شد و امسال این میزان به 20 درصد رسیده است.

مخبر گفت: روز گذشته گزارشی به دست من رسید که دارویی با قیمت 60 میلیون تومان در کشور پیدا نمی‌شود که امیدواریم هفته آینده با قیمت 500 تا 600 هزار تومان در بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید

احداث بیش از 3 هزار طرح عمرانی و زیربنایی درسال 99

هشدار رییس آبفا درباره کمبود ذاتی منابع آب در کشور

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان