حل مشکل ربات‌ها در بلند کردن اشیاء شفاف

محققان با بهره گیری از فناوری یادگیری ماشین بالاخره توانسته اند مشکل دیرینه ربات‌ها در تشخیص و گرفتن اشیای شفاف و درخشان را مرتفع کنند.

حل مشکل ربات‌ها در بلند کردن اشیاء شفاف

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، موضوعی وجود دارد که احتمالاً تاکنون به آن فکر نکرده اید؛ اینکه ربات ها چگونه اشیای شفاف و بازتاب دهنده نور را می بینند؟ باید گفت که آنها در واقع این اشیا را به درستی نمی بینند و به همین دلیل است که نمی توانند وسایل آشپزخانه مانند چاقوهای براق را تشخیص دهند و در دست بگیرند.

با این حال، متخصصان رباتیک در دانشگاه "کارنگی ملون" در توسعه تکنیکی برای آموزش ربات ها و تشخیص و برداشتن این اشیاء موفق شده اند.

تکنیک تازه توسعه یافته آنها نیازی به حسگرهای خاص، آموزش جامع یا راهنمایی انسانی ندارد، بلکه تنها به یک چیز متکی است: یک دوربین رنگی.

دانشمندان یک سیستم دوربین رنگی ایجاد کرده اند که می تواند اشکال مختلف را بر اساس رنگ شناسایی کند و طوری آموزش داده شده است تا عمق را تشخیص داده و شکل اشیا را برای گرفتن آنها دریابد. محققان برای انجام این کار از تصاویر دوربین تشخیص عمق اشیای مات در کنار تصاویر رنگی همان اشیاء استفاده کردند.

بدین ترتیب، سیستم دوربین رنگی قادر به شناسایی اشیاء شفاف و براق شد و در گرفتن این اشیا توسط ربات بسیار موفقیت آمیز عمل کرد.

"دیوید هلد" استادیار انستیتوی رباتیک دانشگاه کارنگی ملون گفت: ربات بعضی اوقات این اشیا را از دست می دهد، اما بیشتر اوقات کار خود را به خوبی انجام می دهد و بسیار بهتر از همه سیستم های قبلی برای گرفتن اشیای شفاف یا بازتاب دهنده نور عمل می کند.

"توماس ونگ" دانشجوی دکترای رباتیک در این دانشگاه گفت: سیستم ما نه تنها می تواند اشیای شفاف و بازتابنده را بردارد، بلکه می تواند این اجسام را در دسته های به هم ریخته تشخیص دهد و مرتب کند.

این یک موفقیت بزرگ است، زیرا سایر تلاش ها برای انجام این کار توسط ربات ها به سیستم های آموزشی متکی بوده است که نیاز به 800 هزار مورد تلاش برای آموزش اصول این کار داشته است.

این سیستم جدید تابستان امسال در کنفرانس مجازی بین المللی رباتیک و اتوماسیون معرفی خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان