سه تغییر دیگر ظرف ۲۴ ساعت

نه؛ این قطار نمی‌ایستد

دنیای اقتصاد : در شماره دیروز «دنیای اقتصاد» گزارش مفصلی از تغییرات رخ داده روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری خواندید. تا زمان تنظیم آن مطلب، عدد حیرت‌انگیز ۳۴ سرمربی روی ۱۶ نیمکت را داشتیم؛ آنچه نشان می‌داد ۱۸ مورد تغییر کادرفنی طی تنها ۲۴ هفته برگزاری لیگ برتر رخ داده است.

حالا اما طی 24 ساعت گذشته، چند مورد جدید به این فهرست اضافه شده؛ به طوری که دست‌کم فعلا سه تغییر قطعی دیگر داشته‌ایم. در اولین تغییر چنان که زمزمه‌اش به گوش می‌رسید، رضا مهاجری از ماشین‌سازی تبریز جدا شد و هدایت گل‌گهر سیرجان را بر عهده گرفت. این، از آن دسته تغییراتی است که می‌شود از آن با تعبیر «صندلی‌بازی» یاد کرد! باورکردنی نیست که رضا مهاجری، سرمربی ابتدای فصل نساجی تنها بعد از دو هفته کار با ماشین‌سازی راهی گل‌گهر می‌شود و سومین تیمش را ظرف یک فصل تجربه می‌کند! خب اصلا این چه آمدن و رفتنی بود؟ و مگر فوتبال ایران به این درجه از قحط‌الرجالی رسیده که یک مربی نه‌چندان موفق ظرف 24 هفته باید سه تیم عوض کند؟ به هر جهت حالا مهاجری سرمربی گل‌گهر است و جای مجید جلالی را گرفته است. این جابه‌جایی طبیعتا یک تغییر دیگر را هم به دنبال دارد؛ چنان‌که ماشین‌سازی باید جانشین مهاجری را پیدا کند. دیروز گفته می‌شد هومن افاضلی که از پارس جنوبی استعفا داده، گزینه اصلی ماشین‌سازی برای حضور در تبریز است. اگر این خبر درست باشد، پارس‌جنوبی هم باید دنبال یک مربی دیگر برود! در یک دگرگونی دیگر، مهدی پاشازاده هم به بهانه عدم پایبندی مدیران سپیدرود به تعهدات‌شان، از این تیم دسته‌اولی جدا شد و هدایت شاهین بوشهر قعر جدولی را در لیگ برتر پذیرفت. پاشازاده جانشین مهرداد کریمیان می‌شود که خودش جانشین میشوی کروات شده بود. شاهین که فصل را با عبدالله ویسی شروع کرد، برای بقا در لیگ برتر کار بسیار سختی دارد.

   شرمندگی دنباله‌دار برای پرسپولیس

بی‌گمان یکی از غیرضروری‌ترین تغییرات امسال، جدایی گابریل کالدرون از پرسپولیس بود. مربی قهرمان نیم‌فصل بدون توجیه فنی و مدیریتی از جمع سرخپوشان رانده شد و پولش را هم ندادند تا حالا یک تعهد 17 میلیاردی کمرشکن به باشگاه تحمیل شود. این شاهکار مدیریت سابق پرسپولیس بود که بی‌مهری را در حق مربی آرژانتینی تمام کرد. با وجود این، دیروز کالدرون در مصاحبه با رسانه‌های ایرانی اعلام آمادگی کرد با باشگاه پای میز مذاکره بنشیند. او با وجود اتفاقات تلخی که در ایران برایش رخ داد، سعی می‌کند مکدر نباشد. بخشی از اظهارات کالدرون در مصاحبه با خبرگزاری فارس را بخوانید تا بیش از پیش به شگفتی‌های این تغییر نالازم پی ببرید: «من حاضر به صحبت با باشگاه پرسپولیس هستم، زیرا با اعضای هیات‌مدیره رابطه خوبی دارم و تا جایی که به برخی شرایط عمل شود، مشکلی برای مذاکره ندارم.» او در مورد ادامه موفقیت‌های سرخپوشان هم می‌گوید: «خیلی خوشحالم که پرسپولیس در آستانه کسب قهرمانی است. من این چالش را قبول کردم چون می‌دانستم تیم خوبی خواهیم شد و بازیکنان هم این را نشان دادند. بازیکنان نشان دادند که بی‌نظیر هستند و من فقط می‌توانم از زحماتشان تشکر کنم. ما از کیفیت و توانایی آنها استفاده کردیم. سعی کردیم با دید فوتبالی خودمان به پیشرفت آنها کمک کنیم. آنها نشان دادند که با همه مربی‌ها اول هستند. » 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان