واکنش نیکزاد به فروش اجباری عرصه و حذف یارانه دولت در مسکن مهر

خبرگزاری فارس: علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجباری شدن خرید عرصه واحد‌های مسکن مهر پردیس، گفت: فروش اجباری عرصه در واحد‌های مسکن مهر در سراسر کشور، غیرقانونی است و هیچ کس حق اجباری کردن فروش عرصه را ندارد. در حقیقت مردم اختیار دارند خرید عرصه را با قیمت عادلانه کارشناسی با تقاضای خودشان مطالبه نمایند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تاکید بر این نکته که هدف متولیان مسکن مهر از اجاره 99 ساله، حذف قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن است، تصریح کرد: برخورد قاطع با کسانی که از قانون تخطی کرده و هزینه خرید عرصه را به اجبار از مردم اخذ می‌کنند، باید در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره آثار فروش اجباری عرصه در واحد‌های مسکن مهر افزود: یکی از عوامل گرانی مسکن مهر بالاخص در شهر‌های جدید، همین فروش اجباری عرصه است.

*اخذ 20 میلیون تومان از یارانه دولتی واحد‌های مسکن مهر پردیس غیر قانونی است

نیکزاد با اشاره به حذف 25 درصد از یارانه اعطایی دولت به واحد‌های مسکن مهر پردیس و اخذ این هزینه از مردم، گفت: این کار صددرصد خلاف است، یارانه اعطایی دولت به واحد‌های مسکن مهر دارای مصوبه هیئت وزیران است و حذف این یارانه امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به ذکر است، شرکت عمران شهر جدید پردیس در مصوبه‌ای علاوه بر اجباری کردن خرید عرصه واحد‌های مسکن مهر، نسبت به اخذ 25 درصد از یارانه اعطایی دولت معادل 20 میلیون تومان پس از نقل و انتقال واحد اقدام کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان