جزئیات استخدام ۲۵ هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش

خبرگزاری ایسنا: یارمحمد حسین بر با بیان اینکه قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس در 13 شهریور 97 ابلاغ شد گفت: بر اساس آن قانون مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم همه مشمولان را جذب کنیم.

وی افزود: چهارگروه داشتیم که از بین آن‌ها آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی بر اساس متن قانون و آیین نامه اجرایی ملزم به شرکت در یک آزمون داخلی هستند که این آزمون هفته گذشته برگزارشده و بعد از اعلام نتیجه بر اساس 25 هزار و 497 مجوزی که سازمان اداری استخدامی صادر کرده و همچنین امتیازات کسب شده جذب خواهند شد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه البته پذیرفته شدگان طبق آیین نامه اجرایی باید یک دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان را طی کنند اظهار کرد: از قبل فرم امتیازبندی را تنظیم و به استان‌ها ارسال کردیم که امتیازات نیرو‌های حق التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی بر اساس قانون که در دانشگاه فرهنگیان بر اساس قانون محاسبه و لحاظ می‌شود.

حسین‌بر افزود: سابقه همکاری با آموزش و پرورش، مدرک تحصیلی، ارتباط رشته تحصیلی با رشته تدریس و ... در امتیاز بندی لحاظ می‌شود.

وی درباره تعداد معلمان حق‌التدریس که اکنون در آموزش و پرورش تدریس می‌کنند اظهار کرد: 58 هزار و 100 نفر از همکارانمان جزو این گروه‌ها هستند که با ما همکاری می‌کنند و بر اساس قانون تفسیری که اخیرا مصوب شد 30 هزار نفر دیگر به این دامنه اضافه خواهد شد که ما تا دوسال دیگر علاوه بر جذب این 25 هزار و 497 نفر، طی مجوز‌هایی که دریافت خواهیم کرد این تعداد را هم جذب می‌کنیم.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تا آخر سال 1400 مکلف به جذب این گروه هستیم.

وی در ارتباط با شبکه خبر با بیان اینکه اکنون بیش از 13 هزار نیروی حق التدریس آزاد ما را آموزشیاران نهضت سوادآموزی تشکیل می‌دهند که در آزمون اخیر هم شرکت کردند گفت: 24 هزار نفر از آموزشیاران در آزمون اخیر شرکت کردند و هر میزان از آن‌ها که حدنصاب را کسب کنند وارد دوره‌های آموزشی می‌شوند و محدودیتی برای پذیرش از این بابت نداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان